مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در خراسان رضوی به روز شد

مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت خراسان رضوی از به روز شدن مطالبات موسسات طرف قرارداد این اداره کل خبر داد و گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات در گذشته بزرگترین چالش پیش‌روی بیمه سلامت در این استان به شمار می‌رفت.

دکتر محمدحسین برادران روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان به موسسات درمانی طرف قرارداد پرداخت شده که ۷۶۰ میلیارد تومان مربوط به مطالبات سال گذشته بوده و مابقی بابت مطالبات امسال پرداخت شده است. 
وی ادامه داد: هم اکنون کل مطالبات موسسات درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان رضوی تا سال ۱۳۹۹ پرداخت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: علاوه بر آن مطالبات نسخ غیرالکترونیکی و غیر دانشگاهی موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان رضوی در بخش بستری، دیالیزی و شیمی درمانی تا تیرماه امسال و مطالبات سایر موسسات نظیر پزشکان و داروخانه‌ها تا خردادماه امسال پرداخت شده است. 
وی افزود: بین تاریخ تحویل اسناد تا پرداخت مطالبات موسسات سه ماه برای جمع‌آوری اسناد، بررسی و پردازش آن وقت لازم است و بدین دلیل می‌توانیم بگوییم که این مطالبات اکنون به روز شده که اتفاق میمون و بزرگ در بیمه سلامت ایران رخ داده است.
دکتر برادران ادامه داد: این در حالی است که مطالبات موسساتی که نسخ آنها به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود به روز پرداخت شده بطوریکه بخشی از مطالبات آنان تا شهریور ماه امسال نیز پرداخت گردیده است. 
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت خراسان رضوی تعداد موسسات طرف قرارداد این بیمه در این استان را شامل پزشکان، داروخانه‌ها، دندانپزشکان، بیمارستان‌ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی چهار هزار و ۵۵۵ موسسه اعلام کرد. 
هم‌اکنون سه میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۰ نفر در استان ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار نفری خراسان رضوی معادل ۵۷ درصد جمعیت این استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستائیان و عشایر مناطق زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، بیمه ایرانیان، بیمه همگانی و سایر اقشار به آنها خدمات رسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha