۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84522866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه آزادی ۳۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل فراهم شد

اردبیل- ایرنا- رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: زمینه آزادی ۳۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های این استان به مناسبت گرامیداشت زادروز حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) فراهم شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز شنبه در نشست اعضای هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل اظهار کرد: همزمان با هفته وحدت تعداد ۲۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند و ۱۴ نفر دیگر نیز با مبلغ محکومیت ۱۰۰ میلیارد ریال در شرف آزادی هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کیفری زندان‌های استان اردبیل به طور چشم‌گیری کاهش یافته است، افزود: فعالیت‌های این ستاد در زمینه فراهم کردن بستری مناسب برای آزادسازی زندانیان نیازمند آبرومند اثرهای بسیار مثبتی در جامعه داشته است و یکی از راهکارهای اساسی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها همین تقویت فعالیت‌های ستاد دیه است.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۸۲ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های این استان به دلیل محکومیت مالی زندانی هستند که از این تعداد ۸۴ نفر واجد شرایط دریافت کمک ستاد دیه می‌باشند و برای آزادسازی آنها نیازمند کمک‌های مضاعف خیران استانی و ستاد دیه کشور هستیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی صورت گرفته شاهد افزایش کمک‌های خیران مومن، متدین، نوع‌دوست و ولایتمدار استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته هستیم و امید می‌رود با ادامه این روند زمینه آزادی هرچه بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در این استان فراهم شود.

کثیرلو همچنین گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در این مراسم برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از سوی خیران استان اردبیل اهدا شد.

وی یادآور شد: تعداد ۱۵۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت ۳۲۰ میلیارد ریال در سال‌جاری از زندان‌های استان اردبیل آزاد شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha