۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84522992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ۵۱۰ هزار دز فراتر رفت

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۵۱۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده و روند واکسیناسیون در استان مطلوب است.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری بیان کرد: در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، شهرستان دامغان از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل شد و شنبه گذشته مجموعا  ۱۸۹ بیمار کرونایی در مراکز تحت پوشش دانشگاه بستری بودند که امروز این تعدا به ۱۷۲ بیمار کاهش یافت.

وی افزود: شنبه  هفته گذشته، ۱۳۲ بیمار کرونایی در شهر سمنان، ۳۷ بیمار در شهر دامغان و ۱۸ بیمار در شهر گرمسار بستری بودند که امروز در دامغان ۸۰ بیمار و در شهر سمنان با کاهش ۷۵ درصدی، ۸۸ بیمار کرونایی تحت درمان هستند.

دانایی ادامه داد: شهرستان دامغان در شهریورماه و مهرماه به دلیل رفت و آمدها به خاطر برداشت پسته، دچار تغییر جمعیتی شد که با غربالگری و قرنطینه در خصوص مناطق آلوده اهمیت داشت.

وی افزود: تیم‌های ویژه در طرح شهید سلیمانی به صورت گسترده نسبت به غربالگری در دامغان اقدام‌خواهند کرد و در استان با شناسایی تعداد بیشتری از بیماران کرونایی و افزایش تعداد نمونه ها روند بیماریابی فعال ادامه خواهد داشت.

دانایی تصریح کرد: تاکنون با نظارت های صورت گرفته ۱۴۰ پرونده برای متخلفین تشکیل  و ۱۰ واحد اقتصادی اقتصادی پلمپ شده است.

۸۵ درصد جمعیت شاهرود و میامی دز اول واکسن کرونا دریافت کردند 

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود عنوان کرد: وضعیت در هفته گذشته شکننده بود و به دلیل عدم تکمیل واکسیناسیون با وضعیت گسترش و شیوع بیماری روبرو هستیم که دستیابی به ایمنی نیازمند پوشش ۹۰درصدی تزریق واکسن است.

وی افزود: ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا امروز، دُز اول  و ۵۴ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود خدمات دریافت می کنند.

چمن با اشاره به آسیب عادی سازی شرایط اظهارداشت:  تزریق واکسن به تنهایی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کافی نیست و باید نسبت به رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و دوری از عادی انگاری، اهتمام داشت.

وی اضافه کرد: در پیک پنجم همه گیری کرونا، ۵۰ بستری کرونا در طی شبانه روز وجود داشت که در روند کاهشی به ۱۳ بیمار رسید و امروز مجددا به ۲۰ بستری کرونایی در شبانه روز رسیده است که در این روند افزایشی، شهرستان شاهرود قرمز شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ بیمار کرونایی در بخش های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha