۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳
کد خبر: 84522996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی کاهش یافت

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳
کد خبر: 84522996
تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در این استان در مهرماه امسال ۴۰ درصد بوده است که در مقایسه با ماه قبل از آن ۴.۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، رضا جمشیدی روز شنبه اظهار داشت: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری استان ۳۸.۸ درصد و در نواحی روستایی ۴۴.۲ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۴.۸ درصد و در روستاها سه درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در مهرماه امسال ۳۹.۲ درصد بوده است، ادامه داد: این شاخص در مقایسه با ماه قبل از آن ۴.۵ درصد کاهش یافته است، همچنین این نرخ برای خانوارهای شهری کشور ۳۸.۴ و روستایی ۴۳.۹ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۴.۵ و ۳.۹ درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی عنوان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور در مهرماه سال جاری ۳.۷ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۳.۶ و نقاط روستایی ۴.۱ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۰.۴ درصد کاهش و ۰.۵ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان این که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مهر امسال در کل خانوارهای استان ۴۷ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کاهش یافته است، افزود: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۴۵.۶ و روستایی ۵۲.۳ درصد بوده است که به ترتیب ۰.۲ و ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

او بیان کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مهرماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۴۵.۴ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی اظهار کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۴.۷ و روستایی ۴۹.۶ درصد عنوان شده است که به ترتیب ۰.۴ و ۰.۱ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار استان در مهرماه سال جاری در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۵۶.۸، پوشاک و کفش ۵۲.۵، مسکن ۱۳.۳ و گروه بهداشت و درمان ۳۴.۵ درصد بوده است.

جمشیدی این ارقام را برای کشور به ترتیب ۶۰.۵، ۵۰، ۲۵.۴ و ۳۷.۵ درصد اعلام کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی افزود: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۴۹.۶، مناطق شهری ۳۳۶ و نقاط روستایی۴۰۸.۷ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha