کشتارگاه‌های مرغ در کردستان باید بر اساس ضوابط عمل کنند

سنندج‌ - ایرنا - استاندار کردستان گفت: در مقابل منافع مردم و امنیت غذایی آنها عقب‌نشینی نمی‌کنیم بنابراین همه کشتارگاه‌های مرغ در استان باید بر اساس ضوابط عمل کنند.

به گزارش ایرنا بهمن مرادنیا روز شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان کردستان اظهار داشت: کشتارگاه‌هایی که از قوانین تمکین نمی‌کنند مشخص است می‌خواهند خارج از چهارچوب عمل کنند و نمی‌خواهند کنترل را بپذیرند.

وی تاکید کرد: باید با صاحبان این کشتارگاه‌ها گفت و گو شود که در صورت عدم پذیرش ضوابط و عدم ثبت آمارها باید به مراجع قانونی معرفی شده و در صورت لزوم تعطیل شود.

مرادنیا اضافه کرد: فقط وقتی می‌توانیم با قاچاق مرغ برخورد کرد که بدانیم تولیدکننده سودی از قیمت‌های تعیین شده می‌برد و با این وجود قاچاق صورت می‌گیرد.

استاندار کردستان یادآور شد: ۶۰ درصد افزایش در کشتار دام نشان می‌دهد در نیمه دوم در استان دچار مشکلاتی می‌شویم که باید آمادگی‌های لازم برای پیشگیری صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه باید عرضه در روزهای افزایش یابد تا قیمت گوشت بالا نرود گفت: باید بررسی شود که آیا انجام صادرات در این مقطع صحیح است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم در این نشست با بیان اینکه امسال ۱۳ میلیون و ۸۸ هزار قطعه مرغ با وزن ۲ کیلوگرم در کشتارگاه های استان کشتار شده است، افزود: از ابتدای امسال تا ۶ آبان ماه جاری کشتار مرغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

 محمدفرید سپری اضافه کرد: امسال بیش از ۲۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳ میلیون و ۸۸ هزار قطعه مرغ با وزن ۲ کیلوگرم در کشتارگاه های استان کشتار شده است افزود: به صورت میانگین حداقل ۲ هزار و ۹۰۰ تن تا چهار هزار و ۱۰۰ تن در هر ماه مرغ در استان کشتار می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: میزان کشتار مرغ از ابتدای امسال تا ۶ آبان ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت قرمز برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار داشت: در زمینه تولید و توزیع گوشت قرمز جز در بازار سنندج در سایر شهرستان‌های استان با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

سپری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ قصابی در سنندج وجود دارد ادامه داد: روزانه ۷۵ تن گوشت گرم وارد بازار سنندج می شود که ۲۵ تن آن بیشتر از نیاز است.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۴۴۲ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و مابقی مربوط به بخش زراعت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha