۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۱
کد خبر: 84523215
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

همبستگی کاربران شبکه های اجتماعی با جورج قرداحی

تهران- ایرنا- پس از درخواست عربستان برای استعفای «جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان، فعالان عربی شبکه های اجتماعی کارزار گسترده ای را برای اعلام همبستگی با وی به راه انداختند و خواستار ماندن قرداحی در سمت خود شدند.

به گزارش امروز (شنبه) شبکه خبری المیادین، چندی پیش جورج قرداحی که به عنوان مهمان در برنامه «پارلمان جوانان» شبکه الجزیره حضور یافته بود پس از مصاحبه و اظهارات وی در مورد دفاع یمنی ها در برابر تجاوزات ائتلاف سعودی، تنش میان سعودی ها و لبنان شدت گرفت که کاربران شبکه های اجتماعی در بسیاری از کشورهای عربی در واکنش به این خبر به حمایت گسترده از قرداحی پرداختند.

این کاربران با هشتگ «با جرج قرداحی علیه ارعاب» تاکید کردند که حق هر کسی در جهان است که نظر خود را بیان کند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که جنگ یمن همان طور که وزیر لبنانی گفت جنگی واقعاً پوچ است. کاربران با انتشار تصاویری، از سخنان جورج قرداحی مسیحی حمایت کردند و او را ستودند :

کاربری با عنوان «صمود و ثبات،sumud۳۳@» در این باره نوشته است: هر کس خود را مجبور به نادیده گرفتن منافع خود  در خلیج فارس کند و به سمت جایگاه عادلانه برود، انسانیت و شرافت خود را به دست آورده است که جورج قرداحی این کار را کرد. سلام بر تو قهرمان.

عده ای از کاربران با بیان اینکه وی نباید در مورد وضعیت رسمی فوق الذکر در دولت پاسخگو باشد، گفتند: اظهارات وی نظر شخصی اوست و او شخصا مسئول گفته های خویش است و نه به عنوان عضوی که در دولت سمت دارد. آنها با اشاره به اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده به اندازه کافی به پادشاهی سعودی توهین کرد و هیچکس جرأت نکرد از واشنگتن بخواهد که عذرخواهی کند، از قرداحی خواستند که از عربستان عذرخواهی نکند و از سمت خود استعفا ندهد.

کاربری با عنوان«رانا حورانی،RanaHurani@» با انتشار کاریکاتوری در این زمینه نوشته است: قرداحی هرگز عذرخواهی نخواهد کرد.

همبستگی کاربران شبکه های اجتماعی با جورج قرداحی

برخی دیگر نیز با ابراز خرسندی از پایبندی وزیر لبنان به مواضع خود و اصرار وی بر عدم عذرخواهی گفتند که وی به رژیم سعودی توهین نکرده، بلکه فقط از جنگ یمن انتقاد کرده است.

پس از تصمیم عربستان به اخراج سفیر لبنان از این کشور، یکی ازکاربران با عنوان« ابراهیم شلال العقابی، samerabbas۸۸۸۸@» نوشت: اگر گفته می شود عربستان سفیر لبنان را به دلیل اینکه قرداحی جنگ یمن را پوچ توصیف کرده است، صحت داشته باشد، امیدواریم که آنها نماینده سازمان ملل را نیز اخراج کنند، زیرا دبیرکل نیز گفت  که جنگ یمن پوچ است.

در همین راستا کاربران مصری نیز به سخنان جورج قرداحی واکنش نشان داده و با احترام به این وزیر لبنانی توییت های خود را با هشتگ «جرج قرداحی نماینده من» ضمیمه کردند.

همبستگی کاربران شبکه های اجتماعی با جورج قرداحی

یمنی ها نیز تحت تأثیر سخنان قرداحی و امتناع وی از عذرخواهی درباره گفته های خود، هشتگ «استواری قرداحی بر موضع خود» را توئیت کردند و کاربری با عنوان«اسماعیل،isku۲۰۱۹@» نوشت: جرج قرداحی با قاطعیت نظرش پیروز شد و همه کسانی که با او جنگیدند شکست خوردند. بله، آنها شکست خوردند و جورج برنده شد.

یکی دیگر از کاربران یمنی با عنوان « حاتم عبدالعاطف» نوشت: ممنون جورج قرداحی. خداوند از طرف ما به شما اجر دهد. او حرف حق را زد و از هیچ انسانی نترسید آن هم در روزگاری که برخی از رجال مذهبی اهمیتی به چگونگی جمع آوری اموال خود نمی دهند و برای خشنودی رهبران خود از حق نافرمانی می کنند.

کاربری دیگر نیز با عنوان«AhmadAlderzi@» نوشت: عربستان سعودی به بهانه سخنان جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی، با لبنان تا مرز بیگانگی سیاسی و شاید بیرون راندن لبنانی ها از این کشور رسیده است. آنچه در حال رخ دادن است چیزی نیست جز ساختن نبردی غبارآلود برای سرپوش گذاشتن بر شکست تحقیرآمیز در منطقه مأرب که در آستانه آزادسازی و بازگشت به آغوش صنعا و انصار الله است.

کاربران عراقی نیز با راه اندازی هشتگ «سلام عراق به قرداحی» همبستگی کامل خود را با جورج قرداحی در برابر ظلم سعودی اعلام کردند.

«حسین الحشدی» یکی از کاربران عراقی نوشت: مردی با وجدان و با وقار که با گفتن این حقیقت که حوثی ها فرزندان یمن هستند و به کسی حمله نکردند، به کرامت و شرافت انسانی خویش که بسیاری آن را در معرض فروش قرار می دهند، پایبند بود. سلام عراق به قرداحی

روز دوشنبه، "جورج قرداحی" طی یک مصاحبه تلویزیونی که در ماه آگوست (مردادماه) ضبط شده بود، اظهار داشت که انصارالله یمن در برابر حملات عربستان سعودی و امارات از خود دفاع می‌کنند و متجاوزان باید دست از تجاوز خود در یمن بردارند.

این اظهارات درباره جنگ یمن سر و صدای زیادی به پا کرد و موجب ناراحتی ائتلاف متجاوز عربی - آمریکایی به یمن به سرکردگی عربستان و حامیان آن شد.

در همین راستا، عربستان سعودی شامگاه جمعه ضمن اعلام فراخوان سفیر خود از لبنان، خواستار خروج سفیر لبنان از این کشور ظرف ۴۸ ساعت آینده شد. کویت، بحرین و امارات متحده عربی نیز به پیروی از عربستان سفرای بیروت را احضار کردند.

در همین حال «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی «انصارالله» به نشانه همبستگی با سخنان وزیر اطلاع رسانی لبنان در پشتیبانی از ملت یمن خواستار تحریم کالاهای عربستان در کشورش شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha