۸ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۴۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84523417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

راهکارهای تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن برای مریوان در سطح ملی بررسی می‌شود

سنندج - ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: نوسازی واحدهای مسکونی کردستان از متوسط کشوری پایین‌تر است و باید با برنامه‌ریزی مدون، راهکارهای قرض‌الحسنه شدن تسهیلات مسکن در این استان بررسی شود.

اکبر نیکزاد روز شنبه در بازدید از روند اجرای طرح نوسازی مسکن و احداث واحدهای مسکونی زلزله زده مریوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متوسط مقاوم سازی کشور بیش از ۵۰ درصد و در برخی مناطق کردستان ۴۰ درصد است که این میزان در مریوان ۲۰ درصد است که اصلا مطلوب نیست.

وی افزود: کردستان منطقه زلزله خیزی است و مناطقی مثل مریوان بشدت در معرض خطر قرار دارد و ممکن است با یک زلزله پنج یا ۶ ریشتری خسارات جانی بالایی را در این استان شاهد باشیم.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه با عنایت ریاست جمهوری اسلامی ایران تسهیلات مقاوم سازی مسکن به ۲ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است، افزود: کمک به آواربرداری و صدور پروانه و نظام فنی روستایی در روستاها با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، انجام می شود.
نیکزاد با بیان اینکه سفرهای ۲ ماهه به کردستان در برنامه کاری سالانه خود قرار دارد، اضافه کرد: مصوب شد تا ۲۰۰ واحد در روستاهایی که از آن بازدید شده عملیات بهسازی خود را آغاز کنند.
وی با بیان اینکه هزار واحد تخریبی و تعمیری در زلزله فروردین امسال در مریوان آسیب دیده است یادآور شد: روند بازسازی مناسب بوده اما از آنجا که مبلغ بازسازی کم بوده و اهالی منطقه شبهه هایی برای وام داشتند، تصمیم بر این شد تا با وام تکمیلی که در نظر گرفته شده و مقداری بلاعوض تا ۲ ماه آینده احداث واحدهای زلزله‌زده به پایان برسد و خانواده‌ها بتوانند در آن سکنی پیدا کنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تاکید کرد: تسهیلات ارزان قیمتی برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی اختصاص یافته است اما از آنجا که مردم روستاهای مریوان شبه‌هایی برای دریافت این وام دارند و به دنبال راهکارهایی هستیم تا با افزایش مبلغ بلاعوض و نیز قرض‌الحسنه شدن تسهیلات ارزان قیمت این دغدغه و نگرانی آنها را رفع کنیم.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور روز شنبه در سفر به مریوان از روستای زلزله زده جشنی آباد بازدید کرد و طرح هادی روستای باشماق را نیز به بهره‌برداری رساند.
اکبر نیکزاد همچنین با مردم روستاهای اسلامدشت، ده بنیاد و شیخ عطار نیز دیدار داشت.
شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha