۴۱ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد گنبد پرداخت شد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس گفت که از ابتدای امسال و با ابلاغ اعتبار تسهیلات ارزان قیمت ویژه مددجویان واجد شرایط این اداره تاکنون ۴۱ میلیارد ریال وام به ۸۳ مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت شد.

محسن خداپرست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع مددجویان گنبدی معرفی شده به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی ۸۳ نفر موفق به دریافت ۴۱ میلیارد ریال شدند و فرایند تشکیل پرونده برای مددجویان متقاضی تسهیلات ارزان قیمت اشتغال همچنان درحال انجام است.

رییس اداره کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس همچنین بیان داشت: سقف تسهیلات بانکی امسال که باید ۷۰ درصد آن به مددجویان پرداخت شود، یک میلیارد ریال است.

وی از نظارت و بازرسی مستمر کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد بر نحوه دریافت تسهیلات و هزینه‌کرد آن خبر داد و افزود: وام‌های پیش بینی شده در بخش کشاورزی، دامداری، مشاغل خانگی و خدماتی مصرف می‌شود.

به گفته وی، کمیته امداد در صورت بکارگیری مددجو یا فرزند و همسر وی از سوی کارفرمایان با تعهد سه ساله تا ۲ سال حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما را پرداخت می‌کند و یا به ازای بکارگیری هر مددجو تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد کرد.

کمیته امداد شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس به‌دلیل جمعیت و وسعت بالا و نیز با هدف رسیدگی بهتر به مددجویان و نیازمندان از سال ۹۵ به دو منطقه یک و ۲ تبدیل شد.

اداره کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس که حوزه فعالیت آن علاوه بر ضلع شرقی شهر گنبدکاووس، ۶۱ روستا واقع در دهستان‌های "فجر، اترک و کُرند" و نیز شهر مرزی اینچه برون است، ۶ هزار و ۲۴۲ خانوار را با جمعیت ۱۰ هزار و ۸۵۵ نفر زیرپوشش دارد.

این نهاد انقلابی علاوه بر خدمات پیش بینی شده در شرح وظایف خود اکنون به‌طور میانگین ماهانه ۸.۴ میلیارد ریال مستمری ماهانه به مددجویان زیرپوشش پرداخت می‌کند.

حمایت مالی از ۱۲۴ زن باردار و یا مادر شیرده از خانواده‌های نیازمند (هر نفر ماهانه ۲ میلیون ریال) در حوزه فعالیت کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس از دیگر خدمات این نهاد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha