تعیین «روز زرندیه» در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان است

ساوه-ایرنا- دبیر شورای فرهنگ عمومی زرندیه گفت: قرار است با همفکری نخبگان و اصحاب فرهنگ و جامعه روزی را برای ثبت در تقویم ملی به نام این شهرستان انتخاب و برای تصویب مقامات عالی استانی و کشوری پیشنهاد کنیم.

به گزارش ایرنا، «احمد جوانمرد» روز یکشنبه در هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: در این راستا قصد داریم با فراخوان از مردم شهرستان به خصوص نخبگان و اصحاب فرهنگ و آگاهان به تاریخ و جامعه نسبت به تعیین روزهای تاریخی و اثرگذار شهرستان که دربردارنده رخدادهای مهم به شمار می آید، پیشنهاداتی را دریافت کنیم.

وی افزود: اعضای شورای فرهنگ عمومی زرندیه پس از دریافت پیشنهادات، از میان گزینه های طرح شده به جمع بندی خواهد رسید و پیشنهاد نهایی را برای تصویب روزی به نام زرندیه به مقامات عالی استانی و کشوری ارائه خواهیم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، گفت: فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای مشتمل بر عقاید،‌ ارزش ها، جلوه‌های احساسی و هنجارها است و فراتر از گروه ها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول واقع می شود.

وی ادامه داد: فرهنگ تعیین کننده چگونگی تفکر و احساس اعضای جامعه و راهنمای اعمال انسانها و معرف جهان بینی‌ در در زندگی افراد  است و در همین راستا با هدف همنوایی و وحدت رویه تصمیم داریم که شهرستان زرندیه و ظرفیت های متعدد آن در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و سایر زمینه ها را با تعیین روزی به نام این دیار به سراسر کشور معرفی کنیم.

  جوانمرد با گرامیداشت ۱۴ آبان که روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است، افزود:شورای فرهنگ عمومی یک تشکل غیر اجرایی و مبتنی بر مشورت برای تصمیم سازی در امور مختلف است و در حقیقت نوعی اتاق فکر فرهنگی شهرستان به حساب می آید.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی زرندیه نیز در این جلسه که با موضوع تبادل نظر درباره راهکارهای ارتقای نقش فرهنگ در سعادت جوانان و نوجوانان برگزار شد، گفت: نسل جوان و نوجوان ما در عصر حاضر نیاز به توجه بیشتری دارد اما تا حد زیادی از این مهم غفلت شده است.

حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» افزود: جوانان موتور محرک جامعه در همه امور و زیرساخت های توسعه ای به شمار می آیند و اگر به درستی بتوانیم آنها را تربیت کنیم در آینده، کشور دارای سرمایه ای گرانبها برای حرکت رو به تعالی خود خواهد شد.

وی اظهار داشت: نوجوانان و جوانان همواره با انجام کارهای بزرگ و موثر ثابت کرده اند که می توان به آنها اعتماد کرد و لازم است بستر اعتماد به آنها برای سکانداری آینده شئون مختلف کشور به آنها فراهم شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی زرندیه گفت: روحیه جهادی و مقاومت به ارث مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس سرمایه ای مغتنم و درس آموز برای جوانان و نوجوانان امروز کشور است و باید تاسی به راه شهیدان و فرهنگ ایثار و فداکاری رزمندگان را به نسل امروز و آینده بیاموزیم.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: نقش آموزش و پرورش در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار مهم و انکارناپذیر است و باید مدارس را به عنوان خط مقدم جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی تقویت کنیم.

فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه گفت: فرهنگ مجموعه ای از باور و ارزش های جامعه است که شکل گیری آن در اذهان نسل جوان و نوجوان بسیار مهم و حیاتی محسوب می شود.

«سیامک سلیمانی» افزود: تربیت نسل جوان امروز نیازمند به الگوسازی بومی در خصوص باور و ارزش های متعالی است و در این رابطه همه آحاد جامعه مکلف هستند با احساس مسئولیت نسبت به تربیت نسلی پاکدست، با دانش و فرهیخته برای آینده کشور تلاش کنند.

وی اظهار داشت: پیش از توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لازم است افراد جامعه به خصوص نسل های جوان در حوزه فرهنگی به نیکی و منطبق با ارزش های ملی و اسلامی تربیت و توسعه یافته شوند تا بتوانند سایر حوزه ها را هم مدیریت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha