۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84524068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با میانگین بارش ۳۸ میلی متر، پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته بود.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود امواج بارشی از روز گذشته، بارش باران به صورت پراکنده در بیشتر مناطق آذربایجان‌غربی گزارش شده که بیشترین بارش شبانه روز گذشته در سردشت و سپس در شهرهای اشنویه با ۲۴ میلی متر و خوی با ۲۲ میلی متر ثبت شد.

وی ادامه داد: فعالیت امواج ناپایدار و کم دامنه بارشی در آسمان آذربایجان غربی تا فردا دوشنبه ادامه خواهد داشت و در این مدت فعالیت این سامانه به صورت بارش باران همراه با رعد و برق وزش باد، مه صبحگاهی و در برخی مناطق مرتفع و مستعد احتمال بارش برف پیش بینی می شود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: با عبور این سامانه بارشی انتظار داریم میانگین دمای منطقه نیز بین ۲ تا سه درجه نسبت به روزهای گذشته کاهش یابد.

محمدپور اضافه کرد: در شبانه روز گذشته نقده با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر و چالدران نیز با دمای سه درجه سانتی گراد بالای صفر درجه سردترین شهر استان بود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین هشت و ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد نیز بین ۱۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور بوده که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی متر است.

آب و هوای آذربایجان غربی سرد و کوهستانی است؛ بارش ها در این استان از آبان ماه شروع می شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha