کتابخانه‌های عمومی و جهاد کشاورزی خراسان رضوی تفاهم‌نامه امضا کردند

مشهد- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و سازمان جهاد کشاورزی این استان با هدف افزایش تعاملات فرهنگی به امضا رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی روز یکشنبه در جریان امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: همکاری و همیاری سایر دستگاه های اجرایی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تلاش برای حرکت سریعتر در مسیر دانایی جامعه ضروری است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی از سازمان هایی است که از اول انقلاب تاکنون توجه ویژه ای به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته و همواره در این عرصه پیشتاز و پیشگام بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین فعالیتهای کتاب‌محور سازمان جهاد کشاورزی، احداث کتابخانه در مناطق روستایی و شهری است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: کتاب اساسی ترین و اصلی ترین کالا در مسیر رشد فرهنگی است و هر چه فضای کتابخانه‌ای رشد کند و جامعه کتاب‌محور شود، شاهد توسعه جامعه در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره خواهیم بود.
سبزیان افزود: امروزه کتابخانه‌ محیطی صرفا برای مطالعه و امانت کتاب نیست بلکه به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی و آموزشگاه علمی غیررسمی در حال فعالیت و هموارسازی مسیر رشد فرهنگ و دانش عمومی است.  
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: جامعه کتاب محور، جامعه‌ای توسعه یافته است، در حوزه ترویج فرهنگ کتاب، کتابخوانی و تولید و معرفی سیر مطالعاتی به جامعه باید علاوه بر در نظر گرفتن نیاز اطلاعاتی جامعه، جنبه های دیگر آن را نیز در نظر گرفت تا علاوه بر تبلیغ و ترویج، عامل مهم ایجاد جاذبه نیز در این مسیر به کار گرفته شود.
محمدرضا اورانی افزود: حرکت امروز جامعه به سوی فضای مجازی است، باید هم‌قدم و هم راستا با این روند فعالیتهای خود را به‌روزرسانی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به عدم امکان احداث کتابخانه در تمام مناطق،  می توان با گویاسازی و دیجیتالی کردن کتابها علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه نسل جوان در استفاده از فضای مجازی، امکان دسترسی آسان و سریعتر را برای همه اقشار جامعه و در همه مناطق فراهم کرد.

در تفاهم نامه بین این دو نهاد مقرر شد تا اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی با همکاری جهاد کشاورزی،  با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود سبک زندگی برای خانواده های کشاورزان و دامداران با هماهنگی و اخذ مجوز لازم، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع دستاوردهای جهاد کشاورزی و تولیدات دامی در کتابخانه های عمومی استان، عضویت نیمه بهای خانواده جهاد کشاورزی استان در کتابخانه های عمومی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، برگزاری برنامه های فرهنگی،  جشنواره کتابخوانی رضوی، مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب، نشست های کتابخوان ویژه خانواده جهاد کشاورزی در تبلیغات جشنواره رضوی اقدام کند.
اطلاع رسانی از فعالیت های فرهنگی کتاب محور در جهاد کشاورزی استان از جمله برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، معرفی کتاب، نشست‌های کتابخوان، نقد و بررسی و رونمایی کتاب در استان، مشارکت در برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست‌های کتابخوان و معرفی کتاب، ارائه اسامی، تصاویر و مختصری از زندگینامه شهدای جهاد کشاورزی در محدوده هر یک از کتابخانه های عمومی به اداره کل جهت برگزاری نمایشگاه، همکاری در خصوص نشر کتب مرتبط با بخش فرهنگ جهادی کار و تلاش در حوزه جهاد کشاورزی، همکاری درخصوص ارائه مباحث محتوایی در حوزه جهاد کشاورزی به منظور ارتقای فضای مجازی و سایت اداره کل جهاد کشاورزی استان نیز از مواردی بود که جهاد کشاورزی استان به آن متعهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha