عزیزی خادم: پایگاه فوتبال ملی باید در مناطق آزاد ایجاد شود

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون فوتبال گفت: دنبال ایجاد پایگاه فوتبالی در منطقه بودیم؛ زمانی که از کیش بازدید کردیم و امکانات این جزیره را دیدیم، متوجه شدیم که می‌توان پایگاه خوبی برای فوتبال در این منطقه ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم عقد تفاهم نامه همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از مناطق آزاد به دلیل زیر ساخت‌هایی که در کیش آماده کردند و امکاناتی را که در این جزیره در اختیارمان قرار دادند، تشکر ویژه می‌کنم.

وی در ادامه در خصوص عقد تفاهم نامه بین فدراسیون فوتبال و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کل کشور گفت: جام جهانی در نزدیک ترین نقطه در خاور میانه و در آب‌های خلیج همیشه فارس برگزار می‌شود. این یک رویداد جهانی است و بسیار اهمیت دارد.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد:‌ فدراسیون فوتبال خود را مکلف و موظف می‌داند تا برای آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران از هیچ تلاشی دریغ نکند. بدون شک یکی از نقاط قوت برای جام جهانی بحث مناطق آزاد است؛ به خصوص جزایر قشم و کیش. چرا که نزدیکی محل برگزاری بازیها کمک بسزایی به ما می‌کنند.

وی گفت:‌ همیشه برای مسابقات مقدماتی و نهایی جام جهانی در حوزه خلیج همیشگی فارس، با تیم‌های عربی در این حوزه رو به رو هستیم. بر همین اساس قطعا به یک پایگاهی نیاز داریم تا فوتبال ملی کشور را در مسیر توسعه قرار دهیم. با پیگیری‌ها و برنامه‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، وزارت ورزش وجوانان به صورت قوی‌تر و بزرگتر پیگیر این موضوع خواهد بود.

عزیزی خادم بیان داشت: به دلیل برگزاری رقابت‌های جام جهانی در قطر، مبحث و مسئله مهم همگروهی و هم رقابتی با تیم‌های حوزه همیشه خلیج فارس برای ما اهمیت دارد بر همین اساس باید با برنامه پیش برویم. پس از مطرح کردن موضوع با سعید محمد رییس مناطق آزاد، خوشبختانه با استقبال و حمایتی که از سوی ایشان صورت گرفت، ما مصمم شدیم تا در این راستا محکم‌تر از گذشته گام برداریم.

وی افزود: با نگاه توسعه محوری که در مناطق آزاد وجود دارد، بدون شک شاهد آینده‌ای درخشان در این بخش خواهیم بود. و معتقدم فدراسیون فوتبال از این فضا که در نهایت متعلق به مردم، نظام و کشور است، استفاده خواهد کرد تا شاهد موفقیت بیش از پیش در این عرصه بود.

عزیزی خادم گفت: ما باید یک نگاه، هدف و آینده مشترک برای فوتبال داشته باشیم. چرا که فوتبال سرمایه اجتماعی از حیث انتقال به جامعه، انتقال به جوانان، همبستگی و همگرایی و در نهایت کمک به امنیت ملی است. بر همین اساس برای ما این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردارد است.

وی اظهار داشت: فدراسیون فوتبال به دلیل سرمایه اجتماعی و مناطق آزاد از نظر جغرافیایی، لجستیکی، پشتیبانی و اقتصادی باید در کنار هم باشند تا به هدف مشترک برسیم و فکر می‌کنم این هدف یک برد دو طرفه است.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: دنبال ایجاد پایگاه فوتبالی در منطقه بودیم. زمانی که از کیش بازدید کردیم و امکانات این جزیزه را دیدیم، متوجه شدیم که می‌توان پایگاه خوبی برای فوتبال در این منطقه ایجاد کرد.

وی افزود:‌ همچنین با بررسی‌هایی که انجام داده‌ام متوجه شدم قشم نیز از شرایط و وضعیت مناسبی بهره می‌برد و باید با برنامه ریزی در این زمینه گام برداشت. فدراسیون فوتبال برای توسعه مناطق از امکانات و شرایطی که دارد می‌تواند کمک بسزایی در راستای توسعه در قشم کند. در هزاره سوم برای برندینگ کردن از اسطوره‌های فوتبال یا تیم‌های ملی استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha