افزون بر هزار کیلومتر از راه‌های شریانی اصفهان نیازمند ترمیم است

اصفهان- ایرنا- معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت:  از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر راه‌های این استان، یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن با خرابی متوسط تا شدید نیازمند ترمیم است.  

فرزاد دادخواه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: پیگیری‌های مستمری برای بازسازی جاده‌های استان اصفهان انجام شده و مناقصه‌هایی برای لکه گیری و روکش آسفالت انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد در حال اجرا و مناقصه برای آسفالت در استان اصفهان منقعد شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: برای ترمیم و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی با توجه به محدودیت و کمبود اعتبارات به‌طور عمده از اعتبارات استانی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ طرح در حوزه معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان به‌عنوان قرارداد باز در دست اجرا و یا آماده برای شروع فعالیت است.

دادخواه خاطرنشان کرد:  همچنین اقدامات آسفالت حفاظتی به‌ویژه در راه‌های روستایی استان انجام شده است و قراردادهایی  برای احداث زیرگذرها در نقاط پرتصادف و ترمیم و تعمیر ابنیه فنی و احداث پل‌های بزرگی همچون پل ده بزرگ و تنگ خشک سمیرم در حال انجام است.

۱۰۹ نقطه پرتصادف در استان اصفهان شناسایی شد 

وی با بیان اینکه رفع نقاط پرتصادف به‌عنوان مهمترین مشکل در اولویت نخست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان قرار دارد تاکید کرد: ۱۰۹ نقطه پر تصادف در استان شناسایی شده است که ۶۷ نقطه از این نقاط بر اساس شاخص‌های تعریف شده در رده نقاط مصوب کشوری قرار گرفت.

دادخواه افزود: نقاط پر تصادف با همکاری و همراهی پلیس راه استان شناسایی شد و با بهره گیری از ماشین آلات و با تلاش پرسنل راهداری، مجموع عملیات خاکبرداری، خاکریزی، ترانشه بری و کلیه فعالیت‌هایی که برای اجرای آن نیاز به استفاده از بلدوزر، بیل مکانیکی و سایر ماشین آلات راهداری بود، در این نقاط انجام شد.

وی یادآور شد: کلیه عملیات قابل اجرا با ماشین آلات راهداری در این نقاط پر تصادف به اتمام رسیده و مشکل بیش از ۵۰ درصد این نقاط رفع شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: به‌طور عمده نقاط بسیار سخت در راه‌های استان به‌عنوان نقاط پر تصادف باقیمانده که عملیات بسیار سنگین و سختی را با توجه به ترافیک عبوری و اعتبارات ویژه ای نیاز دارد.

وی ادامه داد:مشکل حادثه خیزی تعدادی از این نقاط هم با اجرای زیرگذر در حال رفع است اما با توجه به محدودیت منابع مالی بعضی از این طرح‌ها با تاخیر در حال اجراست که نهایت تلاش را برای بهره برداری از این طرح ها انجام خواهیم داد.

دادخواه با اشاره به میزان تردد روزانه در راه‌های استان اصفهان بیان کرد: بطور تقریبی روزانه یک میلیون تردد در راه‌های استان ثبت می‌شود که باید اقدامات ایمنی مناسبی در این راه‌ها انجام شود.

به گفته وی، عملیات خط کشی راه‌ها، نصب گارد ریل، تعمیر گارد ریل‌های آسیب دیده، نصب تابلو علائم و آشکار سازی و ایمن سازی مقاطع اولویت دار در حال اجراست.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه کارهای اجرایی با استفاده از توان ماشین آلات و پرسنل مجرب انجام می‌شود گفت: بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهسازی در اولویت کار این معاونت قرار دارد که برغم افزایش هزینه قطعات و کمبود قطعات، تعمیر ماشین آلات بطور مستمر در حال انجام است.     

استان اصفهان با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به‌عنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha