فرماندار گناباد: ۳۰ درصد اعتبارات ادارات به بازآفرینی شهری اختصاص یابد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: ۳۰ درصد منابع اعتباری دستگاههای اجرایی این شهرستان در بخشهای مختلف باید برای اجرای طرحهای بازآفرینی شهری اختصاص یابد.

حامد قربانی یکشنبه شب در جلسه ستاد بازآفرینی شهری گناباد افزود: این فعالیتها باید در عرصه های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در همه مناطق شهری به صورت متوازن اجرا و منجر به  توسعه پایدار و کاهش مشکلات و افزایش سطح خدمات به مردم شود.

وی اجرای طرحهای بازآفرینی شهری را برای کاهش مشکلات اجتماعی ضروری دانست و ادامه داد: تفاوت بین خدمات و امکانات محلات مختلف شهری زیبنده نیست و بر خلاف عدالت اجتماعی مورد تاکید نظام جمهوری اسلامی است لذا باید با اجرای این طرحها سطح امکانات در همه محلات افزایش یابد و همه شهروندان به صورت متوازن از آنها بهره مند شوند.

فرماندار گناباد گفت: باید با شناخت و رصد دقیق مسائل و مشکلات و ایجاد مشوق و پرداخت تسهیلات با بهره کم انگیزه اهالی در مشارکت و اجرای طرحهای بازآفرینی شهری و بازسازی مناطق ناکارآمد شهری را افزایش داد.

وی افزود: در شرایطی که برخی خانه های با وسعت بیش از هزار متر مربع در مرکز شهر وجود دارد، جوانان به دلیل کمبود زمین و مسکن با مشکلات بسیار مواجه هستند و باید با احداث آپارتمان و بلند مرتبه سازی برای کاهش تنگناهای آنان برنامه ریزی کرد. 

قربانی ادامه داد: با اجرای طرحهای بازآفرینی شهری مخاطرات و آسیبهای محلات ناکارآمد شهر کاهش می یابد.

وی گفت: توسعه متوازن خدمات و امکانات در حوزه های شهری و روستایی موجب کاهش معضل حاشیه نشینی می شود و شهرداران این شهرستان باید با افزایش هوشیاری نسبت به آسیبها و تبعات حاشیه نشینی از ایجاد و افزایش سکونتگاههای غیررسمی جلوگیری کنند.

حمید زارع حسینی شهردار گناباد هم گفت: طرح بازآفرینی شهری این شهر در سال ۱۳۹۷ در عرصه ۱۲۰ هکتار آغاز شد و در مرحله نخست ۵۵ طرح در هفت محله با هزینه ۸۳۰ میلیارد ریال تصویب شد که هم اکنون به ۳۶۴ هکتار افزایش یافته و امسال برای اجرای آن سه قرارداد با اعتبار هفت میلیارد ریال منعقد شده است.

طرح بازآفرینی شهری مجموعه اقدامات جامع، یکپارچه و متوازن برای حل مشکلات شهری است که با بهره گیری از ظرفیتها و تعاملات  اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منجر به توسعه و پیشرفت پایدار اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی و خلق فضای شهری جدید با حفظ ویژگی های اصلی می شود.

شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد با دو بخش مرکزی و کاخک و چهار شهر گناباد، کاخک، بیدخت و روشناوند در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و حدود ۵۰ هزار نفر از  جمعیت این  شهرستان در مناطق شهری و بقیه  در ۱۱۲ روستا ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha