۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84524949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوچ زودهنگام عشایر خراسان شمالی آغاز شد

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۴
کد خبر: 84524949
کوچ زودهنگام عشایر خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: خشکسالی و  کاهش علوفه در استان سبب شد تا برخی از عشایر این خطه زودتر از موعد، کوچ پاییزه خود را آغاز کنند.

 محمدرضا قلی پور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان گلستان هنوز با کوچ عشایر خراسان شمالی و حضور آنان در مناطق قشلاقی موافقت نکرده و مخالف ورود دام این دامداران به مراتع خود است.

وی گفت: عشایر خراسان شمالی به علت کمبود علوفه در مراتع، خواستار کوچ زودهنگام به مناطق قشلاقی مراوه تپه هستند البته برخی نسبت به کوچ اقدام کرده اند اما هنوز وارد استان گلستان نشده اند.

وی افزود: برخی عشایر استان اکنون در منطقه جیران سو به سر می برند، ما هم پیگیر هستیم تا با حضور عشایر در استان گلستان موافقت شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: عشایر استان تابستان سخت داشتند، گرانی علوفه و نهاده های دامی و کمبود علوفه در مراتع این دامداران را با مشکل روبه کرد. 

بر اساس این گزارش، چهار هزار خانوار عشایر خراسان شمالی برای زمستان‌گذرانی به سوی مناطق گرمسیری و قشلاقی در میاندشت اسفراین، بخش هایی از مانه و سملقان و رازوجرگلان و نیز مناطق مراوه تپه، کلاله و گنبد در استان گلستان حرکت می کنند.

عشایر خراسان شمالی از اواسط آبانماه اجازه استقرار در سامانه های قشلاقی را دارند، اما اکنون برخی از عشایر استان حرکت خود به سوی مراتع گرمسیری را آغاز کرده اند.

عشایر خراسان شمالی بیش از ۷۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha