۲ هزار متقاضی مسکن ملی در مهاباد نسبت به واریز وجه اقدام کردند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: ۲ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی در این شهرستان نسبت به پرداخت وجه اولیه این طرح اقدام کرده اند.

سوران کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان بیش از ۱۲ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که بعد از پایش و حذف تعدادی از متقاضیان که واجد شرایط نبودند، ۲ هزار نفر از آنها اقدام به واریز وجه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای هزار نفر از متقاضیان که در مراحل اولیه اقدام به واریز وجه کرده‌اند زمین تخصیص داده شده، افزود: ۲ پیمانکار برای ۳۳۰ واحد مسکونی در "موکریان" و شهرک "کارمندان" مشخص شده و عملیات احداث آنها در جریان است.

رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این ۲ پروژه نزدیک ۳۵ درصد است، اظهار داشت: در حال حاضر اسکلت‌سازی این ۲ پروژه در حال انجام است.

کریمی اضافه کرد: برای مابقی افراد که زمین تخصیص داده شده، مقدمات واگذاری زمین به متقاضیان در جریان است و سعی می‌شود تا پایان سال روند اداری آن طی شود تا در فصل عمرانی، متقاضیان بصورت گروهی بتوانند اقدام به ساخت و ساز کنند.

وی بیان کرد: مقدمات واگذاری زمین از طریق الحاق به محدوده یا خرید زمین برای هزار نفر از متقاضیانی که در مراحل پایانی اقدام به واریز وجه کرده‌اند در جریان است تا پایان سال تعیین تکلیف شوند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبات هیأت وزیران هرگونه خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع است و در صورت بروز، متقاضی سلب امتیاز می‌شود، گفت: در دولت جدید افزایش وام برای متقاضیان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از ۲۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که برای تمامی متقاضیان قدیم و جدید یکسان است.

به گزارش ایرنا، طرح "اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده که از این تعداد سهم آذربایجان‌غربی نزدیک به ٢١ هزار واحد است.

استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، متاهل بودن، سکونت بیش از پنج ساله در محل مورد تقاضا از جمله مهمترین ملزومات ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha