معاون فرماندار: مدارس شهرستان ملایر آماده حضور دانش‌آموزان است

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر از آمادگی مدارس این شهرستان برای حضور دانش آموزان خبر داد و گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، فعالیت آموزشی مدارس این شهرستان از اول آذرماه با حضور دانش آموزان و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز می شود.

 به گزارش ایرنا؛ «حسین فارسی» روز دوشنبه در نشست هماهنگی بازگشایی مدارس در شهرستان ملایر اظهار داشت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری اندیشیده شده و در کنار آموزش مجازی، آموزش حضوری نیز انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امکانات آموزشی و کلاس‌های درسی باید از نظر فضا و تهویه دارای شرایط مناسب باشند، افزود: به صورت روزانه از روند اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تعداد مدارس بازگشایی شده بازدید و نظارت می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر شرط حضور در مدارس را تزریق واکسن و ارایه کارت واکسن عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون شرایط خوبی برای تزریق واکسن در شهرستان ایجاد شده و دانش‌آموزان برای حضور در مدارس باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

فارسی با اشاره به قرار گرفتن ملایر در شرایط زرد کرونا، خواستار پرهیز خانواده‌ها از دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی شد و افزود: اقناع‌سازی مردم در راستای تزریق واکسن کرونا یک اولویت است و تمامی ظرفیت‌ها برای تزریق واکسن در این شهرستان به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راهکار برای مهار کرونا است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ مرکز واکسیناسیون کرونا در سطح شهرستان فعال است و هیچ مشکلی در تزریق واکسن وجود ندارد.

واکسیناسیون دُز اول ۸۲ درصد از دانش‌آموزان ملایری 

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: هم اکنون ۹۴ درصد معلمان و فرهنگیان این شهرستان واکسینه شده‌اند و حدود ۸۲ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال این شهرستان دُز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند.

«محمدرضا بشری» با بیان اینکه مقدمات بازگشایی مدارس به صورت حضوری انجام شده و جلساتی را با مدیران، معلمان، اولیا و مربیان و شورای دبیران برگزار کردیم، اظهار داشت: مشکلی در بازگشایی مدارس نداریم و حضور دانش‌آموزان در مدارس منوط به تزریق واکسن است.

وی تاکید کرد: آموزش مجازی به قوت خود باقیست و روزانه از مدارس سطح شهرستان بازرسی‌های لازم انجام‌ می‌شود تا خانواده‌ها کمترین نگرانی را نسبت به حضور فرزندانشان در مدارس داشته باشند.

بشری گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان ملایری به‌سرعت ادامه دارد و با همکاری کارشناس بهداشت آموزش‌وپرورش روند واکسیناسیون دانش‌آموزان رو به افزایش است و نسبت به میانگین کشوری از جایگاه خوبی برخوردار هستیم.

به گزارش ایرنا؛ بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان ملایر در سه منطقه آموزشی ملایر، سامن و جوکار مشغول به تحصیل هستند که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا قرار است از اول آذر مدارس بازگشایی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha