۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84525173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان کردستانی پرداخت شد

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۸۸۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده استان تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، محمد فرید سپری روز دوشنبه در دومین جلسه هماهنگی کشاورزی قراردادی استان با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی در سال زراعی گذشته خسارت زیادی به محصولات کشاورزی وارد کرد، اظهار داشت: در مرحله نخست ۹۵ میلیارد ریال غرامت به حساب کشاورزان استان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله بعدی هم ابتدای آبان سال جاری بخش دیگری از غرامت به کشاورزان استان پرداخت شده است، اضافه کرد: تاکنون در مجموع ۸۸۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شده که استان از این لحاظ جزو استان های برتر کشور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: هرچند سال زراعی گذشته از لحاظ تولید محصول و خسارت وارد شده به آن وضعیت مطلوب نبود ولی از لحاظ پرداخت ها شامل بهای خرید محصولات تضمینی و همچنین غرامت ناشی از خسارت وارد شده به کشاورزان سال ایده‌آلی بود.

سپری در ادامه به تلاش برای اجرای کشاورزی قراردادی تاکید کرد و گفت: با اجرای طرح کشاورزی قراردادی شاهد تسهیل فروش محصولات کشاورزی، فعالیت موثر تشکل ها در خرید محصولات، افزایش عملکرد و درآمد کشاورزان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح نقش واسطه ها و دلالان حذف می شود، یادآور شد: اجرای این طرح در ارتباط با محصولاتی هم چون گوجه فرنگی و کلزا در این استان انجام شده و نتایج ارزشمند و رضایت بخشی هم به دنبال داشته است.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار واحد دامی، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود  سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha