فعالیت کتابخانه‌های سیار ویژه کودکان  در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد - ایرنا - کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: با توجه به رنگ بندی کرونا در استان فعالیت ۹ کتابخانه سیار در مناطق مختلف این خطه از هفته جاری آغاز شده است.

نرگس برهمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب ها براساس نظر کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و باتوجه به علاقه مندی آنها برای گروه های سنی این قشر تهیه و تحویل داده می شود

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در خصوص فعالیت این کتابخانه ها هر ۲ هفته یکبار توسط  مربیان مربوطه کتاب های جدید توزیع می شود.

وی گفت: فعالیت این کتابخانه ها فقط توزیع کتاب نبوده بلکه برنامه های فرهنگی از جمله پخش فیلم، قصه گویی و کتابخوانی نیز دارد.

کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: در مجموع هشت مربی در کتابخانه های سیار این استان فعالیت دارند که ۱۸ مدرسه یا پایگاه را تحت پوشش دارند.

برهمند در خصوص زمان فعالیت کتابخانه های سیار اظهار داشت: زمان در نظر گرفته شده برای برنامه ها و توزیع کتاب در زنگ های تفریح مدارس و در بعضی از موارد به صورت تلفیقی در کلاس های درس هنر برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.

وی گفت: بر اساس شاخص ها و در وضعیت مطلوب، باید به ازای هر ۱۰ هزار دانش آموز یک مرکز کانون پرورش فکری دایر باشد اما در این استان، اکنون ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان دایر است.
مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ۱۱ هزار عضو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha