۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84525189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۳۵گروه جهادی آماده حضور در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ است

شهرکرد- ایرنا- دبیر مجمع جهادگران بسیج سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳۵ گروه جهادی در این استان برای خدمت در بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه عمرانی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ آمادگی دارد.

مجید حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم‌اکنون ۴۰ گروه جهادی از چهارمحال و بختیاری برای کمک به زلزله‌زدگان کوهرنگ در حال فعالیت است.

وی افزود: در همان روز نخست وقوع زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری اخیر شهرستان کوهرنگ ۱۵ گروه جهادی برای کمک و امدادرسانی به زلزله‌زدگان عازم بخش بازفت شد و شناسایی مشکلات روستاها را آغاز کردند.

حیدری تصریح کرد: با توجه به فرسودگی ساختمان‌ها و بافت قدیمی روستاها، بیشترین آسیب به خانه‌ها مسکونی و زیرساخت‌ها وارد شده بود.

وی از ثبت یک‌هزار و ۳۵۰ گروه جهادی از استان در سامانه اطلس جهادی خبر داد و یادآور شد: این گروه‌ها در عرصه‌های محرومیت‌زدایی، اجتماعی، فرهنگی، آموزش، اشتغال، بهداشت و درمان فعالیت دارند.

دبیر مجمع جهادگران بسیج سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم‌(ع) اظهار داشت: هم‌اکنون به‌طور میانگین ۲۷ هزار نفر در گروه‌های جهادی این استان عضو هستند.

وی گفت: ۲۰ تا۳۰ درصد مسوولان گروه‌های جهادی چهارمحال و بختیاری برای فعالیت در شهرها، روستاها و مناطق محروم استان از میان بانوان انتخاب شده‌اند.

حیدری تاکید کرد: هر کدام از گروه‌های جهادی در استان باید یک منطقه هدف را برای خود شناسایی و پس از بررسی‌های کارشناسی، مشکلات مرتبط با آن منطقه را معرفی و سه تا پنج سال برای رفع محرومت در منطقه یاد شده فعالیت کند.

وی افزود: تمامی گروه‌های جهادی هم‌اکنون فعال و در راستای محرومیت‌زدایی بخش‌های مختلف این استان دغدغه‌مند هستند.

دبیر مجمع جهادگران بسیج سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیشترین گروه‌های جهادی فعال در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان با عضویت نیروهای بومی و محلی مشغول به فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.

وی یادآور شد: این گروه‌ها پیگیری طرح‌های اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی به‌ویژه در روستاهای استان را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند.

حیدری اظهار داشت: شکل‌گیری گروه‌های جهادی با عضویت ۶ تا ۵۰ نفر انجام می‌شود و فعالیت آن‌ها به‌صورت تیمی و گروهی است.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

پس از آن نیز  ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود وخسارت‌های زلزله اصلی ۵.۷ ریشتری را تشدید کرد.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا تعدادی از خانه به طور کامل آوار و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال احمر استان توزیع شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha