۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84525215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از مجموع ۹۲ هزارو ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۱ هزار واحد مسکونی معادل ۵۵ درصد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مقاوم سازی شده است.

رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس طی ۶ ماهه امسال چهار هزارو ۵۰۰ فقره خدمات فنی و مهندسی در روستاهای استان ارائه شده که این مهم نقش مهمی در محرومیت زدایی و توسعه روستاها داشته است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر نظام فنی و مهندسی روستایی با هدف نظارت بر ساخت و سازها در استان تشکیل شده است، اضافه کرد: با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود در روستاها، تعداد ۱۳۳ ناظر فنی دارای صلاحیت جهت نظارت بر ساخت و سازهای روستایی و ‌۱۷ دفتر فنی و مهندسی جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی فعال هستند.

این مسوول ادامه داد: اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستائیان،  ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت تدوین شده که  نقش تعیین‌کننده روستاها را  در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور و همچنین مهاجرت معکوسرقم زده  که در این راستا بنیاد مسکن با اجرای پروژه های عمرانی، در محرومیت زدایی و توسعه روستاها نقش مهمی داشته است.

خواجه ای  با اشاره به  اعطای تسهیلات  طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز خاط نشان کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبار امسال در این استان به تعداد ۲ هزارو ۹۲۵ واحد ابلاغ شده که از این تعداد ۲ هزار و ۴۹۶ واحد معرفی به بانک و تعداد یکهزار و ۶۸۶  فقره، معادل ۵۸ درصد انعقاد قرارداد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha