خیّران ۳۱ میلیارد ریال به بخش حوزه سلامت اشنویه کمک کردند

مهاباد- ایرنا- امام جمعه اشنویه گفت: خیّران این شهرستان از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۱ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف سلامت کمک اهدا کردند.

ماموستا سید مصطفی خاتمی روز سه شنبه در حاشیه جلسه خیرین سلامت این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک های اهدایی از سوی خیرین در جهت ادامه عملیات احداث ساختمان سی‌تی‌اسکن ، تکمیل و تجهیز بخش آی‌سی‌یو، بازسازی بخش جراحی و تجهیزات بیمارستان صرف می شود.

وی افزود: با توجه به راه‌اندازی کمپینی توسط فعالین مدنی، خیران و شهروندان در این شهرستان حدود هفت میلیارد ۳۷۰ میلیون ریال کمک تاکنون جهت احداث ساختمان سی تی اسکن جمع‌آوری شده که به زودی شاهد افتتاح ساختمان آن خواهیم بود.

امام جمعه اشنویه با قدردانی از شهروندان در راستای این حرکت بزرگ اضافه کرد: این ساختمان با زیربنای ۴۶۲ متر مربع در ۲ طبقه  احداث می‌شود و مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث آن ۲۰ میلیارد ریال بوده که همه این مبلغ از سوی خیّران تعهد شده ‌است.

ماموستا خاتمی اضافه کرد: در طبقه اول این ساختمان واحدهای سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی و اتاق پزشک و در طبقه دوم نیز واحد سنجش تراکم استخوان، رادیوگرافی، ماموگرافی، سونوگرافی و واحدهای اداری طراحی شده‌ است.

وی بیان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز تمامی نیازهای این شهرستان در این حوزه به طور کامل رفع شده و دیگر نیازی به مراجعه شهروندان به مرکز استان و یا سایر شهرستان‌های همجوار نیست.

شهرستان ۷۵ هزار نفری اشنویه در حال حاضر دارای یک بیمارستان ۲۵ تختخوابی است که ۱۲ پزشک متخصص در آن در حال فعالیت هستند؛ تمامی خانوارهای روستایی در این شهرستان هم‌اکنون تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند و ۲۸ خانه بهداشت در رو ستاهای این شهرستان در حال ارایه خدمات پزشکی و درمانی هستند.

پنج مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی، بیمارستان نبی اکرم (ص) و کلینیک تخصصی سینا در حوزه بهداشت و درمان اشنویه هم‌اکنون فعال است.

اشنویه در جوار مرزهای ترکیه و عراق و در ۷۳ کیلومتری ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha