دانش‌آموزان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی تاثیرگذارند

تهران- ایرنا- دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب و مخاطب قراردادن ویژه دانش آموزان نشان می دهد اگر تمدن نوین شکل گیرد، دانش آموزان از دست اندرکاران این تمدن هستند که برای ما اصالت وجودی دارد.

 گزارش خبرنگار گروه آموزش ایرنا، حسین تاریخی روز دوشنبه  در مراسم سالروز تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزود: روند مسیر انقلاب اسلامی از ابتدا و پس از پیروزی نشان داد قشر جوان مخاطب صرف نیست، بلکه دست اندرکار انقلاب هستند.

وی ادامه داد: هرکجا در مسیر انقلاب گره ایجاد شد، وارد شدن نوجوانان راهگشا بوده است، در این راستا جدی ترین مناسبت ۱۳ آبان ۵۷ بود که دانش آموزان در کنار سایر اقشار در مسیر تظاهرات قرار می‌گیرند و به شهادت می رسند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: پس از اتفاق روز ۱۳ آبان ۵۷ با فاصله کمی انقلاب پیروز می شود و این نشان از تاثیرگذاری دانش آموزان دارد.

تاریخی یاد آور شد: همچنین در دوران جنگ هشت ساله، حضور ۳۶ هزار دانش آموز شهید برای سایر سربازان و سرداران الگو شد. در واقع تقدیم جان دانش آموزان برکت و سرمایه‌ای برای نظام شد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی افزود: اگر به دانش آموزان میدان داده شود، اتفاقات مناسبی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه  ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی است، گفت: دلاوری دانش آموزان یادآور مبارزات گسترده و پر شور است و درحال حاضر هم دانش آموزان کارنامه درخشانی از مبارزه با استکبار در طول این سال‌ها دارند.

تاریخی عنوان کرد: در طول این سال ها نیز دانش آموزان همراه شعار مبارزه با استکبار بوده‌اند، در این راستا پرچم دار بوده و الگو واقع شده و به تاسی و الگو گرفتن با اراده فراوان دست به اقدام زده‌اند.

وی بیان کرد: شعار امسال اتحادیه انجمن‌های اسلامی برای روز  ۱۳ آبان "با ایران قوی در اوج افتخاریم" است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: فعالیت های متحدی پیش بینی شده که اجرای سرود و برگزاری وبینارهای جنبش دانش آموزی در سراسر ایران از جمله آن است.

تاریخی افزود: اجرای برنامه‌های مشترک با ائمه جمعه در مصلاها از دیگر برنامه‌های انجمن است که رنگ و بوی مناسبی به خود می‌گیرد. همچنین یکی از برنامه‌های مشترک راهپیمایی و تجمعات است که در شهرهایی که قابلیت دارد، محورها همچنان برقرار است.

وی افزود: تولید محتوای رسانه‌ای و مولتی مدیا از دیگر برنامه‌ها است که تلاش خواهد شد کاری جریان ساز رقم زده شود.

تاریخی ادامه داد: امید است برنامه های امسال نسبت به سال گذشته پر شورتر باشد، دو سال گذشته به خاطر کرونا از حضور دانش آموزان محروم بودیم. امید است امسال با شور فراوان دانش آموزان همراه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه هفته نوجوان هم قرار داریم. رده سنی جوان پیشتر از سن ۱۵ تا ۲۹ سال بود که به سن ۱۸ تا ۳۵ سال تغییر کرد که این جابه جایی مناسب نیست، چرا که این سن سالها برای جوان در نظر گرفته شده بود و گزارش‌های آماری مانند ازدواج و اشتغال با این تغییر دگرگون می‌شود، باید هویت بخشی به قشر دانش‌آموز در رده جوان و همچنین در رده نوجوان صورت گیرد.

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان افزود: امید است در دولت جدید امر پرورش و تربیت دانش‌آموزان به جد مورد توجه قرار گیرد، در این راستا نقش تشکل‌های دانش‌آموزی برای تحقق تربیت ۶ ساحته سند تحول بنیادین موثر است.

تاریخی عنوان کرد: ساختار آموزش و پرورش باید به منظور موفقیت در امور به سیاست گذاری و راهبری نزدیک شود.

وی اظهار داشت: مجموعه انجمن اسلامی دانش آموزان سال گذشته در بیش از ۱۲ هزار مدرسه فعالیت داشت، فعالیت‌ها حتی با وجود شیوع ویروس کرونا و مجازی بودن آموزش‌ها از نظر کمی افزایش یافت.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: امکان ارتباط گیری با بدنه دانش‌آموزی در دوران شیوع ویروس کرونا بواسطه فضای مجازی تسهیل و عدالت فرهنگی و تربیتی تقویت شده است.

تاریخی با بیان اینکه با وجود فرصت‌های فضای مجازی تهدیدهای این فضا نیز جدی و خطرناک است، گفت: راه اندازی مرکز اردویی اردوبهشت یکی از بی نظیرترین اقدامات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.

وی افزود: پایان آبان ماه فعالیت اردوها حضوری می‌شود. این مرکز تخصصی بر طراحی اردوهای تربیتی و تشکیلاتی تمرکز دارد و به دانش‌آموزان دوره متوسطه کمک می‌کند تا تجربه فعالیت اردویی بدست آورند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: در بحث تاریخ شفاهی نیز فعالیت‌هایی از سوی انجمن‌ اتحادیه اسلامی دانش آموزان صورت گرفته که در سال گذشته مستندات فعالیت‌ها ثبت شده است. 

تاریخی گفت: اقدام  ویژه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در سال جاری مربوط به حوزه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی است که با وجود آسیب‌های اجتماعی باید این موضوع به جد پیگیری شود.

وی گفت: در حال حاضر براساس آمارها ۳۲ درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی، پنج درصد از دانش آموزان پرخطر و یک درصد فوریت اجتماعی هستند که باید برای کاهش این آمار تغییرات جدی اعمال شود.

تاریخی خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تلاش کرده افرادی را که در دایره دانش آموزان پرخطر هستند تحت پوشش قرار دهد. باید بنیه فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان تقویت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha