برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ۱۳ آبان اعلام شد

تهران- ایرنا- سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌هایی را به مناسبت گرامیداشت روز ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی با عنوان «فرزندان ایرانیم» برگزار می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این ویژه‌برنامه‌ها با هدف تقویت روحیه استکبارستیزی بین نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

همزمان با روز ۱۳ آبان و تجمع دانش‌آموزان در مقابل لانه جاسوسی، برنامه‌های متنوع فرهنگی در فرهنگسرای مقاومت در خیابان طالقانی برگزار و محصولات فرهنگی بین مخاطبان توزیع می‌شود.

استکبارستیزی و تاکید بر جنبه‌های مقاومت و زنده نگه‌داشتن رخدادهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی در اذهان عمومی، شناساندن انقلاب اسلامی به عنوان یک ملت استکبارستیز به همه قدرت‌های شیطانی و حمایت از ملت‌های عدالت‌خواه جهان از برنامه های فرهنگسرای مقاومت است.

فرهنگسرای مقاومت در ۱۲ بخش تشکیل شده است که از جمله آن می‌توان به نمایشگاه کتاب، نمایشگاه کاریکاتور با موضوع استکبارستیزی، هم‌عهدی با شهدای دانش‌آموز، عکاسی هنر مقاومت، گریم و توزیع پرچم، گزارشگر انقلاب، مسابقه گوی و میدان، رهایی بادکنک به رنگ پرچم اشاره کرد.

مسابقه ادبی «از فهمیده تا لندی»

این مسابقه همزمان با سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، روز دانش‌آموز، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به همت فرهنگسرای ملل با مشارکت کانون‌های ادبی مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از اول تا پایان آبان‌ آثار ادبی خود را در قالب شعر و دلنوشته با محوریت دانش‌آموزان شهید به خصوص محمدحسین فهمیده و علی لندی در فضای مجازی به شماره تماس ۰۹۰۲۵۶۶۰۹۴۵ ارسال کنند. تمامی آثار ارسال شده پس از پایان مهلت ارسال، داوری شده و به هر یک از ۱۰ اثر برتر این مسابقه مبلغ ۱۰ میلیون ریال و از ۲۰ اثر شایسته تقدیر و مبلغ ۴ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

براساس این گزارش، کمیک موشن «چهل سردار» با موضوع شهید علی لندی تولید و در فضای مجازی منتشر می کنند.

به گزارش ایرنا، هفته بسیج دانش‌آموزی امسال با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» از هشتم تا سیزدهم آبان برگزار می‌شود و تمامی مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه به مناسبت روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی، برنامه‌های متنوع تولید و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

همچنین یوم‌الله ۱۳ آبان یادآور سه واقعه بزرگ؛ تبعید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ در پی اعتراض و سخنرانی ایشان علیه لایحه کاپیتولاسیون، کشتار ناجوانمردانه دانش‌آموزان انقلابی در مقابل دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ به دلیل اعتراض به رژیم ستمشاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال ۱۳۵۸ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha