۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84525513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکرار درخواست ریاض از زبان نخست‌وزیر لبنان

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84525513
تکرار درخواست ریاض از زبان نخست‌وزیر لبنان

تهران-ایرنا- نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان که کشورش با مداخله جویی عربستان و برخی کشورهای عربی تحت فشار فزاینده‌ سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است، به طور تلویحی درخواست قبلی خود و ریاض برای استعفای وزیر اطلاع رسانی لبنان را تکرار کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از العهد، میقاتی در اظهار نظر جدیدی پیرامون سخنان جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان در محکومیت حمله ائتلاف عربی به کشور یمن ، گفت که میهن پرستی او باید بر هر چیز دیگری برتری داشته باشد.

میقاتی افزود: خواسته من از قرداحی این است که میهن دوستی خود را بر هر چیز دیگری ترجیح دهد، اما این درخواست عملی نشده است.

نخست‌وزیر لبنان اظهار داشت، کشورش در لبه پرتگاه بزرگی قرار دارد که اگر چاره‌ای اندیشیده نشود در موقعیتی قرار خواهد گرفت که هیچ کدام از ما آن را نمی‌خواهیم.

تکرار درخواست برای استعفای قرداحی در حالی است که وزیراطلاع رسانی لبنان روز یکشنبه تاکید کرد که به استعفا فکر نخواهد کرد.

قرداحی در گفت و گو با شبکه «الجدید لبنان» اظهار داشت: غیر ممکن است که از سمتش در دولت لبنان کناره گیری کند.    

وی چهارشنبه هفته گذشته در واکنش به درخواست کشورهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی که از او خواستند به خاطر اظهاراتش علیه کشورهای متجاوز به یمن عذرخواهی کند، گفت: هیچکس حق ندارد برای ما تکلیف تعیین کند.

در پی اظهارات  وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی الجزیره قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود انصارالله به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند دفاع می‌کند. 

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در  کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha