۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84525630
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: نیمی از مدارس بردسکن فرسوده است

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱
کد خبر: 84525630
فرماندار: نیمی از مدارس بردسکن فرسوده است

مشهد- ایرنا- فرماندار بردسکن اعلام کرد: ۵۰ درصد از مدارس این شهرستان خراسان رضوی فرسوده و غیرمقاوم است که باید برای استحکام‌بخشی و یا جایگزینی آنها اقدام درخوری صورت گیرد.

مجتبی شاکری روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: برخی از طرح های آموزشی در دست اجرا با کمک خیران تکمیل شده است و برخی نیز به دلیل کمبود اعتبارات دولتی نیمه‌تمام مانده است، که در نشست هایی که با حضور خیران مدرسه ساز برگزار شد، مقرر گردید طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد توسط آنان تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

رییس شورای آموزش و پرورش بردسکن با اشاره به کمبود معلم در مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان گفت: تامین نیروی انسانی دغدغه جدی مسوولان است که امیدواریم با استخدام معلمان جدید، این مشکل مرتفع شود.

شاکری با بیان اینکه کرونا بیشترین خسارت را به حوزه آموزش وارد کرده است؛ افزود: با توجه به بخشنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، مدارس مقطع متوسطه دوم از نیمه آبانماه و متوسطه اول از اول آذرماه آموزش حضوری خود را آغاز خواهند کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه اعضای شورای آموزش و پرورش یکی از ارکان تصمیم گیر در شهرستان هستند باید دستورالعمل ها را بومی‌سازی کنند.

شاکری با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان، گفت: تاکنون ۷۸ درصد دانش آموزان و ۷۳ درصد از فرهنگیان واکسن خود را تزریق کرده اند که می طلبد معلمان و دانش آموزان باقی مانده که موفق به تزریق واکسن نشده اند، اقدام کنند.

فرماندار بردسکن افزود: این شهرستان در تزریق دُز اول واکسن به جمعیت بالای ۱۲ سال در استان بالاترین رتبه را دارد ولی در واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان جایگاه مطلوبی ندارد که می طلبد با توجه به اینکه دولت اهتمام جدی در تامین واکسن دارد، نسبت به واکسیناسیون آنان اقدام شود.

رییس مرکز بهداشت بردسکن نیز با اشاره به بخشنامه ابلاغی و بازگشایی مدارس تصریح کرد: باید در حوزه مباحث بهداشتی تدابیر لازم اتخاذ شود زیرا ۵۰ درصد مدارس شهرستان به لحاظ بهداشتی وضعیت مناسبی ندارند.

حسین امامیان افزود: با وجود اهمیت واکسیناسیون، متاسفانه هنوز شمار زیادی از معلمان و دانش آموزان شهرستان حتی نوبت اول واکسن خود را دریافت نکرده اند.

وی اظهار داشت: از مجموع جمعیت ۶۴ هزار نفری شهرستان بردسکن تاکنون ۸۳ درصد واکسن نوبت اول و ۵۷ درصد هر ۲ دُز آنرا دریافت کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم تا پایان ماه جاری واکسیناسیون را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم.

امامیان افزود: در حال حاضر ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش کرونای بیمارستان بردسکن بستری هستند و از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ نفر فوتی کرونایی داشته‌ایم که ۹۰ درصد فوت شدگان واکسن تزریق نکرده بوده اند.

وی از راه‌اندازی پایگاه سیار تزریق واکسن در میدان مرکزی بردسکن خبر داد و گفت: حوزه بهداشت و درمان آمادگی دارد در بحث تزریق واکسن طرح خانه به خانه و مدرسه به مدرسه را نیز اجرایی کند.

شهرستان بردسکن دارای ۱۸۷ آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی است که در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۶ هزار دانش آموز در مدارس این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha