۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84525652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات صلح و سازش فرهنگیان در گرگان آغاز به کار کرد

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷
کد خبر: 84525652
هیات صلح و سازش فرهنگیان در گرگان آغاز به کار کرد

گرگان- ایرنا- هیات صلح و سازش فرهنگیان گلستان روز دوشنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان نهادهای دادگستری و آموزش و پرورش استان در گرگان آغاز به کار کرد.

 به گزارش ایرنا، رییس شورای حل اختلاف گلستان در این مراسم گفت: این هیات صلح به عنوان دومین هیات صلح استان در سال جاری راه اندازی  شد که دارای سه فرهنگی که یکی از آن ها به مسائل حقوقی آشناست، عضو هستند و در دعاوی و اختلافاتی که یکی از طرفین دعوا یا هر دو طرف، فرهنگیان هستند، پادرمیانی می کنند.

احمد جعفری افزود: این هیات صلح در ساختمان شماره ۲ آموزش و پرورش گلستان در گرگان مستقر است و به زودی هم یک هیات برای رسیدگی به اختلافات حوزه فرهنگیان در گنبدکاووس کار خود را آغاز می کند.

به گفته وی هیات های صلح با هدف مشارکت و تعامل نهادهای مردمی و ادارات با شوراهای حل اختلاف برای افزایش صلح و سازش تشکیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش ورودی پرونده ها به محاکم، حل و فصل تخصصی و مسالمت آمیز اختلافات از جمله برکات فعالیت هیات های صلح در کنار شوراهای حل اختلاف است.

هیات صلح و سازش فرهنگیان در گرگان آغاز به کار کرد

رییس کل دادگاههای عمومی و انقلاب مرکز استان در این مراسم  خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده ها در هیات های صلح ، با ارجاع از محاکم و یا به درخواست و میل خود طرفین امکان پذیر است.

یوسف مومنی افزود: اعضا هیات های صلح می توانند پیش از طرح پرونده در محاکم و ورود به چرخه قضایی ورود و برای حل و فصل خصومت تلاش کنند.

در گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این عده در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

نخستین هیات صلح گلستان با عنوان هیات صلح اقوام ( ویژه قوم سیستانی) مهرماه سال جاری در استان آغاز کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha