مقام مسوول؛

سوخت مازوت در تهران استفاده نمی‌شود

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵
کد خبر: 84525698
سوخت مازوت در تهران استفاده نمی‌شود

تهران- ایرنا- مشاور مدیرعامل در مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: سوخت مازوت در تهران استفاده نمی‌شود ضمن آنکه آلودگی هوا هم ارتباطی با سوخت نیروگاه‌ها ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «ساناز جعفری» امروز (دوشنبه) در کارگاه آموزشی سبد سوخت نیروگاهی کشور در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران افزود: به  هیچ عنوان در نیروگاه‌های تهران و اطراف سوخت مازوت استفاده نمی‌شود و تنها در مواقع اضطراری نیروگاه دماوند به طور محدود گازوییل استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه سبد سوخت نیروگاه ها متشکل از ۸۰ درصد گاز طبیعی، کمتر از هشت درصد مازوت و مابقی گازوییل است، افزود: سوخت مازوت فقط در نیروگاه‌های بخار سوز امکان استفاده دارد.

جعفری ادامه داد: انتخاب سوخت نیروگاهی در اختیار وزارت نیرو نیست و وزارت نفت نیز گاز را در زمستان با اولویت به بخش خانگی تخصیص می دهد. وزارت نیرو نیز برای پیشگیری از خاموشی ناگزیر به استفاده از سوخت دوم است.

وی افزود: از ابتدای امسال ۹۱ درصد نیروگاه های مورد بهره برداری با سوخت گاز بوده اند.

این مقام مسوول گفت: پیش‌بینی این است که تا سال ۱۴۲۰ تراز تولید گاز در کشور منفی شود که این مابه‌التفاوت و رشد نیاز برق کشور این فاصله را زیاد می‌کند لذا ناگزیر هستیم برق مورد نیاز را با سوخت دیگر تامین کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha