۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84525860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۵۰۰ هکتار جنگل‌کاری مصنوعی در شهرستان ملایر اجرا شد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت که طی ۲ سال گذشته ۵۰۰ هکتار جنگل‌کاری مصنوعی در نقاط مختلف این شهرستان همچون سد کلان، وروی ملایر، دم سیاه و پیرمیشان اجرا شد که از این نظر در جایگاه نخست قرار دارد

به گزارش ایرنا؛ "قدرت الله ولدی" عصر دوشنبه در نشست بررسی وضعیت اعتبارات و طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر اظهار داشت: ملایر در اجرای طرح جنگل‌کاری و زراعت چوب گام‌های خوبی برداشته است.

وی نهالستان قدس را یک ظرفیت ویژه در تولید نهال استان دانست و افزود: سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این نهالستان اختصاص دادیم و برای توسعه نیازمند اعتبارات بیشتری است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به سفر مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به این شهرستان بیان کرد: در این سفر رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قول مساعد برای ۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان داد که وضعیت این طرح‌ها باید مشخص شود.

ولدی خواستار توسعه زراعت چوب از گونه صنوبر و مورد استفاده صنعت مبلمان، تعیین تکلیف زمین ۱۷ هکتاری اراضی منابع طبیعی در منطقه حسین‌آباد شاملو و کشت گونه صنوبر در این اراضی و جذب نیروی انسانی شد و ادامه داد: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات این حوزه است که در صورت امکان با احصا نیازها و مطالبات، مشکلات اعتباری و نیروی انسانی در تهران با مسئولان مورد بررسی قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از همراهی مدیرکل منابع طبیعی استان در واگذاری زمین برای احداث گلخانه ۶۸ هکتاری گنبد و ۵۰ هکتاری حسین‌آباد شاملو گفت: در این نشست مقرر شد طی ۱۰ روز آینده میزان اعتبارات، طرح‌ها و برنامه‌های سال‌جاری منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه‌های مختلف اعلام شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تدوین برنامه‌های امسال منابع طبیعی و آبخیزداری از نظر کمی شد و بیان کرد: در حوزه زراعت چوب اقدامات باید کاربردی و طبق اولویت، برنامه‌های اجرایی مشخص شود.

"هادی بیگی‌نژاد" اجرای جنگل‌کاری اقتصادی و توسعه کشت انواع درختان مثمر و کم‌ آب‌بر همچون سنجد و بادام شیرین در روستاها از دیگر الزامات دانست و تاکید کرد: مردم را باید در طرح‌های جنگل‌کاری مشارکت دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز گفت: در راستای افزایش بهره‌وری منابع طبیعی، با اجرای طرح کاداستر امسال این طرح به طور کامل اجرا شد و پنج هزار و ۵۰۰ برگ سند تک برگی و صادر شد و این طرح در ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی اجرا شد.

"اسفندیار خزایی" افزود: در حوزه آبخیزداری ۶۹۰ هزار هکتار مطالعه در این شهرستان انجام شد و در بخش آبخیزداری ملایر ۴۵ درصد اعتبارات استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته با اهتمام فرماندار ویژه ملایر ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان هزینه شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان قطع شدن اعتبارات صندوق توسعه ملی و همچنین کمبود نیروی انسانی را عمده‌ترین مشکل برشمرد و بیان کرد: امسال حدود ۲۹ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان در نظر گرفته شده که باید به میزان اعتباری که تخصیص پیدا می‌کند، برای اجرای قرارداد ببندیم.

خزایی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ملایر اختصاص دادیم که در صورت تخصیص این میزان به حدود ۶ میلیارد تومان می‌رسد، ادامه داد: چنانچه مشکل صندوق توسعه ملی حل شود، مشکل کمبود اعتبارات به ویژه در حزه آبخیزداری رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با وسعتی حدود ۳۲۰ هزار هکتار، دارای حدود ۱۷۰ هزار هکتار اراضی ملی است که شامل ۲۵۱ پلاک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha