۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۱۴
کد خبرنگار: 804
کد خبر: 84525948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش قطر برای حل بحران میان لبنان و شورای همکاری خلیج فارس

تهران- ایرنا- محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر برای بررسی راه های حل و فصل بحران اخیر میان لبنان و برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به زودی عازم بیروت می شود.

به گزارش رسانه های خبری، دفتر نخست وزیری لبنان روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نجیب میقاتی نخست وزیر امروز در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و شیخ صباح الخالد نخست وزیر کویت که در حاشیه اجلاس بین‌المللی آب و هوایی گلاسکو، در باره بحران موجود میان لبنان و برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه نخست وزیری لبنان ، امیر قطر به زودی وزیر امور خارجه این کشور را برای بررسی بحران لبنان با شورای همکاری به بیروت می فرستد.

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان نیز خواستار گفت وگو با عربستان درباره حل و فصل بحران اخیر با  کشورش شد و تاکید کرد که حل و فصل مشکلات میان کشورهای دوست تنها با گفت وگو امکان پذیر است نه با تحمیل اراده.

در پی اظهارات  وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی الجزیره قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود انصارالله به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در  کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha