۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷
کد خبر: 84526452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برف و باران پاییزی میهمان کرمانی‌ها می‌شود

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷
کد خبر: 84526452
برف و باران پاییزی میهمان کرمانی‌ها می‌شود

کرمان - ایرنا - هواشناسی کرمان اعلام کرد، کاهش نسبی دما و بارش نزولات جوی از بعدازظهر روز پنجشنبه سیزدهم آبان تا روز شنبه هفته آینده، پدیده غالب جوی این استان خواهد بود.

میترا یاوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بارندگی روز پنجشنبه از نیمه جنوبی کرمان آغاز می شود و از جمعه کم کم کل این استان را در بر می گیرد افزود: کرمان از روز یکشنبه هفته آینده کاهش دمای هوا را خواهد داشت.

وی با اشاره به اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر آغاز ناپایداری های جوی اظهار داشت: این ناپایداری ها در کرمان با افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق، وزش تندبادهای موقت و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی با بارش برف خود را نشان خواهد داد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: ناپایداری های جوی در بیشتر مناطق کرمان بویژه نیمه غربی و شمال بروز خواهد کرد و بیشترین حجم بارش را در مناطق مرکزی و غرب این استان از جمله بخش راین و شهرستان های رابر و بافت شاهد خواهیم بود.

وی گفت: بارش باران، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، لغزندگی سطح جاده های کوهستانی و یخ زدگی سطح معابر در پی ناپایداری های جوی پیش بینی شده در کرمان دور از انتظار نیست.

یاوری توصیه کرد: رانندگان برای تردد در جاده ها تجهیزات کافی به همراه داشته باشند و افراد وسایل گرمایشی منازل و سایر مکان ها از جمله گلخانه ها را سرویس و آماده سازی کنند.

وی با بیان اینکه از امروز تا صبح پنجشنبه، پدیده خاص جوی در کرمان نداریم و ناپایداری ها در این استان از عصر پنجشنبه آغاز می شود تصریح کرد: امروز آسمان کرمان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد است.

کارشناس پیش بینی اداه کل هواشناسی استان کرمان گفت: دمای هوای شهر کرمان صبح امروز پنج درجه بوده و پیش بینی می شود در گرم ترین ساعات به ۲۳ درجه برسد.

وی افزود: صبح امروز لاله زار با دمای صفر درجه سردترین و کهنوج و منوجان روز گذشته با دمای ۳۵ درجه گرم ترین نقاط استان کرمان بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha