۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84526634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احزاب یمنی: ائتلاف و دولت منصور هادی در جنگ مارب شکست خورده‌اند

تهران-ایرنا- احزاب سیاسی یمن از جمله حزب اخوانی «الاصلاح» از عملکرد دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی در مدیریت جنگ یمن به شدت انتقاد و آنها را مسئول "شکست شرم‌آور" در این جنگ معرفی کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از المیادین، حزب اخوانی «الاصلاح» و احزاب سیاسی مختلف استان مأرب در بیانیه‌ای مشترک اذعان کردند که «عبدربه منصور هادی ودولت متبوع او در جنگ مأرب، شکست سنگینی را متحمل شده است».

احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف یمن همچنین از «عملکرد ائتلاف سعودی و سوءمدیریت وظایف محول شده در جنگ مأرب ابراز تعجب کرده و دولت منصور را به ناتوانی در مدیریت جنگ، شکست سنگین در مسئولیت‌های خود در سطوح مختلف، از نظر سیاسی، نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای در تمامی سطوح محلی، منطقه‌ای و بین المللی متهم کردند».

در این بیانیه مشترک آمده است: «ریاست دولت هادی مسئول کامل این شکست شرم‌آور است و آن را محکوم می‌کنیم. همه نیروها برای مقابله با نیروهای صنعاء و جلوگیری از ورود آنها به مأرب بسیج شوند».

احزاب وگروه‌های سیاسی که این بیانیه را صادر کردند، عبارتند از: کنگره خلق، تجمع اصلاح، حزب سیوسیالیت یمنی، الوحدوی، حزب بعث سوسیالیت ملی وحزب الرشاد یمن.

رزمندگان یمنی در تازه‌ترین دستآوردهای نظامی خود در استان مأرب، بر مناطق مهم «الیعره»، «السواد» و «الحجیره» از توابع شهرستان «الجوبه» مسلط شده‌اند. در این عملیات بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر مزدور و شبه‌نظامی کشته و زخمی شدند.

مأرب از منابع طبیعی ویژه مثل نفت و گاز برخوردار است و بیشترین ذخایر نفتی این کشور را در خود جای دارد. اهمیت مأرب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha