مبارزه قاطع با موقوفه‌خواری در اولویت دادگستری 
آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: باید با موقوفه خواری مبارزه جدی و قاطع صورت گیرد و دست کسانی را که قصد تعرض و تجاوز به موقوفات عمومی مردم را دارند، کوتاه کرد.

ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در دیدار با حجت الاسلام جوانبخت مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی افزود: امر وقف که از امور شرعی و دینی کشور اسلامی است و توصیه بسیاری بر آن شده، باید با فرهنگ سازی نهادینه شود و مردم اموال خود را برای نیازمندان و امور خیر وقف و هدیه کنند.
وی ادامه داد: حفظ موقوفات امر بسیار مهمی است و برخی با سوء استفاده و ارتکاب جرایم خاص به موقوفات تجاوز می‌کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اوقاف ظرفیت بسیار بزرگ و معنوی است که می‌تواند یار و مددکار نیازمندان و مستمندان جامعه باشد.
عتباتی افزود: شورای حفظ حقوق بیت المال ظرفیت بسیار خوبی برای تحقق مبارزه با موقوفه خواری بوده و دادگستری استان با تمام قوا در خدمت مردم و اداره کل اوقاف است تا از موقوفات آنها مراقبت و صیانت نماید و آن را به دست نیازمندان حقیقی برساند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استفاده حداکثری در کمک به زندانیان و خانواده آنها که بسیار نیازمند هستند بشود، به خصوص در ستاد دیه استان در جرایم غیر عمد اوقاف می تواند کمک موثر و خدا پسندانه ای را انجام دهد.

به گزارش ایرنا، در ادامه این نشست حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداخنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha