۱۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین قلع و قمع شد

قزوین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: ۱۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته در اراضی کشاورزی این شهرستان با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تخریب و قلع و قمع شد.

سعید صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با انجام عملیات یاد شده، یک و نیم هکتار از اراضی کشاورزی منطقه نجف آباد و حسن آباد شهرستان قزوین به چرخه کشاورزی بازگشت.

به گفته وی تغییر کاربری غیرمجاز شامل دیوارکشی، محوطه‌سازی و احداث بنا (اتاقک) بود که مورد تخریب قرار گرفت.

صالحی یادآور شد: قلع و قمع‌های صورت گرفته با حضور نماینده رییس کل دادگستری و دادستان قزوین، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی و با همکاری یگان حفاظت از اراضی و نیروی انتظامی شهرستان قزوین انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت:قلع و قمع ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که در روزهای آینده اجرایی خواهند شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۲ مورد تخریب ساخت و سازهای صورت گرفته اراضی کشاورزی در سطح شهرستان قزوین انجام شده و اراضی تصرف شده به چرخه کشاورزی بازگشته است.

صالحی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو به دنبال خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا یا ساخت‌ و ساز ویلا و ساختمان در مزارع، باغ ها و اراضی ملی اقدام هستند، اضافه کرد: براساس قانون هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون اخذ مجوز ممنوع است و علاوه بر قلع‌ و قمع بناهای احداثی، با متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha