تزریق واکسن کرونا محدودیتی برای باردار شدن بانوان ایجاد نمی‌کند

مشهد- ایرنا- استاد گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته و تأیید کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، تزریق واکسن کرونا به بانوان منع و محدودیتی برای باردار شدن آنان ایجاد نمی‌کند.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر فاطمه تارا با بیان این که افرادی که تمایل به بارداری دارند می‌توانند این کار را بدون محدودیت زمانی انجام دهند افزود: مصرف انواع واکسن‌های تأیید شده برای تمامی بانوان و مردان بلامانع است اما برای مادران باردار توصیه ما دریافت واکسن سینوفارم است واکسنی که سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق آن را برای مادران باردار تایید کرده است.

وی با اشاره به این که واکسن سینوفارم از آن جهت مناسب مادر باردار بوده که ویروس کشته‌ است ادامه داد: تزریق واکسن سینوفارم ضرری برای مادر ندارد و به مادران باردار توصیه می‌کنیم که بعد از زمان اتمام سه ‌ماهه اول بارداری این واکسن را دریافت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن سینوفارم حاوی ویروس غیرفعال بوده و برای مادران باردار خطر و قابلیت ایجاد بیماری ندارد و این که عنوان می‌شود واکسن با عبور از جفت به جنین صدمه می‌زند نه تنها مطلب درستی نیست بلکه تزریق واکسن ۸۰ درصد از ابتلا به بیماری و بستری شدن مادران باردار جلوگیری می‌کند که نکته‌ای بسیار ارزشمند در حفظ سلامت مادر و جنین است.

تارا افزود: به مادرانی که شرایط واکسیناسیون دارند توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهند چرا که واکسن می‌تواند پادتن ایجاد کند و این پادتن از جفت رد می‌شود و به جنین می‌رسد و در نتیجه نوزاد ایمن به دنیا می‌آید ضمن این که بعد از زایمان هم پادتن از سطح شیر رد می‌شود و شیر مادر کمک می‌کند تا نوزاد دچار بیماری نشود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۵۳ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۳۷ نفر دُز اول، ۳۶ میلیون و ۵۴ هزار و ۸۹۳ نفر دُز دوم و ۹۷ هزار و ۴۸۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۹ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دُز رسیده است و در شبانه روز گذشته نیز یک‌میلیون و ۱۸ هزار و ۶۵۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر روز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ، ۱۶۰ نفر دیگر گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و این درحالی است که سه هزار و ۸۱۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان ها قرار دارند.

همچنین طی این مدت بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۳۴۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۹۹ نفر رسید.

در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha