کشتی فرنگی امیدهای جهان؛ دادمرز نقره و نجاتی برنز گرفتند

تهران - ایرنا - پویا دادمرز فرنگی‌کار وزن ۵۵ کیلوگرم ایران در فینال پیکارهای قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در صربستان با شکست برابر حریف روس مدال نقره گرفت. علیرضا نجاتی نیز در وزن ۶۳ کیلوگرم مدال برنز را به گردن آویخت.

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۱۰ تا ۱۲ آبان در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود. دیدارهای رده‌بندی و فینال پنج وزن نخست از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران آغاز شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز دارنده طلا و برنز جوانان جهان در دور نخست با نتیجه ۶ بر یک اختیار بوتیروف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه یک بر یک از سد نیهاد گولوزاده از جمهوری آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

دادمرز در این مرحله تاراس کروپسکی از اوکراین را با نتیجه ۹ بر ۳ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تیلور لامونت از آمریکا با نتیجه ۵ بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. نماینده کشورمان در مبارزه فینال نیز برابر ماولود ریزمانوف از روسیه با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز پیکارهای جهانی بزرگسالان در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه ۵ بر یک از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

این فرنگی‌کار قمی در مبارزه رده‌بندی گئورگی تیبیلوف از روسیه را ۸ بر صفر شکست داد و مدال برنز گرفت. 

تا لحظاتی دیگر نیز امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دیدار فینال و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز در دیدار رده‌بندی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

در پنج وزن دوم نیز مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند،  محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شد و امیر عبدی نیز در وزن ۷۲ کیلوگرم به گروه بازنده‌ها رفت. در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز مرتضی الغوثی از دور رقابت‌ها حذف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha