متولی مشخصی برای اسکله بندرپل هرمزگان تعریف شود

بندرعباس- ایرنا- رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بلاتکلیفی بین منطقه آزاد و سازمان بنادر در خصوص اسکله بندرپل خمیر وجود دارد، گفت: باید متولی مشخصی برای این اسکله تعریف شود لذا بنا داریم در نشست جمع‌بندی این بازدیدها با حضور سازمان بنادر و منطقه آزاد این موضوع تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، محمد رضا رضایی کوچی سه‌شنبه شب در حاشیه بازدید از اسکله بندر پل شهرستان بندرخمیر افزود: با وجود رفت و آمد روزانه زیاد خودروها در اسکله بندرپل خمیر، این اسکله شرایط استانداردهای لازم را ندارد که این امر باعث نارضایتی مردم، مسافران و همچنین صاحبان شناورها مستقر در این اسکله شده است.
وی ادامه داد: تلاشمان این است شرایطی فراهم کنیم که مردم راحت تر و با اطمینان خاطر بیشتر در این اسکله تردد کنند، از طرفی برای صاحبان شناورها نیز شرایطی فراهم شود تا تمایل داشته باشند با کیفیت بهتر در این اسکله به مردم خدمات رسانی کنند.

اسکله بندرپل ظرفیت تخلیه و بارگیری سه هزار خودروها را ندارد
فرماندار بندرخمیر در این بازدید با بیان اینکه اسکله فعلی بندرپل جوابگوی تخلیه و بارگیری روزانه این حجم از خودرو را ندارد، گفت: پیش بینی اسکله فعلی بندرپل در زمان ساخت آن، برای حدود ۱۵۰ خودرو بوده اما درحال حاضر روزانه بین ۲ تا سه هزار خودرو روزانه در این اسکله تردد می کنند.
میرهاشم خواستار افزود: این در حالیست که قبل از شیوع کرونا در برخی از ایام تعداد خودروها به ۲۴ هزار خودرو نیز رسیده است.
وی بیان داشت: این مساله باعث شده در نیمه دوم سال مشکلاتی در حین تخلیه و بارگیری بوجود آید و ضرورت دارد فضای دیگری جهت بارگیری و تخلیه خودرو در این اسکله ایجاد شود.
فرماندار بندرخمیر به دیگر مشکلات اساسی در این اسکله اشاره کرد و بیان داشت: ایمن سازی اسکله و استقرار تجهیزات ایمنی در اسکله، لایروبی اسکله در بندرخمیر و بندرپل  نیز از دیگر موضوعاتی است که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.
 وی در ادامه به باند دوم مسیر خمیر - بندرعباس و تکمیل این طرح اشاره کرد و بیان داشت: باتوجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد این طرح احداث شده ، باید نسبت به تکمیل آن اقدام شود.
فرماندار بندرخمیر همچنین خواستار سرعت بخشیدن در تکمیل مرحله دوم مجتمع بندری خمیر و واگذاری آن به بخش خصوصی پس از تکمیل این مرحله شد.
ایجاد پسکرانه و استقرار واحدهای ادارای جهت بهره برداری و فعالیت در حوزه بندری در این مجتمع از دیگر موضوعاتی است که فرماندار به آن اشاره کرد.
صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و همچنین اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اسکله بندرپل بازدید کردند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به منظور ارزیابی روند پیشرفت پروژه‌های بزرگ ملی در بندر کانتینری شهیدرجایی ، اسکله نخل ناخدا و اتخاذ تدابیر مانع‌زدایی برای طرح‌های توسعه‌ای، به بندرعباس آمدند، با همراهی مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر، از سه پست اسکله نفتی بندر خلیج فارس دیدن کردند.

بر پایه این گزارش، در ادامه روند اجرایی پروژه مرحله سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی، پست دوم اسکله کانتینری متناسب با شناور طرح تا متراژ ۹۰۰ متر شامل اجرای عملیات بتن ریزی عرشه اسکله، تکمیل عملیات لایروبی پای اسکله و حوضچه، نصب ملحقات اسکله با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد و همچنین اراضی متناظر در پسکرانه به مساحت ۴۴ هکتار شامل تکمیل عملیات بلوک چینی محوطه و نیز تکمیل عملیات اجرای ساختمان‌ها و تاسیسات مرتبط با محدوده پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰، مجموعه اقداماتی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha