۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84527392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وحدت و همراهی رمز توسعه گیلان

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۷:۵۳
کد خبر: 84527392
وحدت و همراهی رمز توسعه گیلان

رشت - ایرنا - سکان مدیریت گیلان پس از سالها مطالبه و انتظار بار دیگر به دستان فردی بومی و آشنا با دغدغه‌ها و ظرفیت های استان سپرده شد و حال لازم است تمامی نیروها و سرمایه های داخلی با پرهیز از دیدگاه‌های شخصی و گروهی و همچنین با تکیه بر وحدت رویه برای توسعه استان وی را همراهی کنند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، پیش از انتخاب و معرفی استاندار جدید گیلان، اکثر قریب به اتفاق مردم ، گروه ها و احزاب سیاسی خواستار انتخاب یک استاندار بومی از سوی دولت سیزدهم بودند که سرانجام نیز دولت به این خواست مردم جامه عمل پوشاند و اسدالله عباسی نماینده سابق مردم رودسر و املش به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان انتخاب و منصوب شد.

 گیلان طی چندین دهه اخیر استانداران غیر بومی بسیاری به خود دید که همواره محل سوال و مطالبه مردم این خطه شمال کشور بود که چرا نباید فردی بومی و آشنا به توانمندی و رنج‌های استان، سکان مدیریت آن را بر عهده بگیرد؟

و همین مطالبه بود که دولت سیزدهم را بر آن داشت تا سکان عالی ترین مقام اجرایی گیلان را به دست اسدالله عباسی بسپارد که اهل منطقه چابکسر شهرستان رودسر، فردی از میان مردم گیلان و آشنا با مشکلات، ظرفیت ها و جنس اجتماعی، سیاسی و فرهنگی این خطه سرسبز است. 

 اما حال که دولت سیزدهم به مطالبه چندین ساله مردم ، گروه های اجتماعی و سیاسی لبیک گفته، ضروری است که همه نیروهای و لایه های اجتماعی در مسیر توسعه همه‌جانبه استان عباسی را همراهی کنند و از دیدگاه‌های شخصی ، جناحی، گروهی و محلی و منطقه ای دست بشویند.

همراهی همه گروه ها و جریان ها

برای توسعه گیلان و توفیق مناسب استاندار در این مسیر و حرکت در جهت سیاسیت های دولت مردمی، بی شک حمایت همه جانبه گروه ها، احزاب و جریان های سیاسی و  رسانه ای لازم است که با ایجاد این اتحاد و همدلی ، بی شک در نهایت گره های کور معضلات این استان سرسبز، گشوده خواهد شد.

این در حالی است که گیلان پیش از این همواره در دوره های مختلف از دیدگاه های شخصی و یارگیری های گروهی رنج برده و در مسیر پیشرفت و ترقی با دست انداز های بسیاری مواجه بوده است. 

البته استاندار گیلان نیز باید در راه توسعه استان همه جریان های دلسوز را مورد توجه قرار داده و آنها را برای پیشرفت و ترقی به دور یک میز گردهم آورده و آنها را امین و محرم بداند و نظرات آنان را به عنوان نظرات کارشناسی و مردمی برای خود محفوظ بدارد.

گیلان هم اکنون با مشکلات و معضلات بسیاری در خصوص  پروژه های نیمه تمام، محیط زیست ، پسماند ، بیکاری جوانان و رکود و تعطیلی واحدهای اقتصادی روبرو است که برای برطرف کردن بخشی از این معضلات و مشکلات، تلاش جدی مسئولان ارشد در کنار همدلی و اتحاد لازم است.

با توجه به شرایط و معضلات موجود در گیلان ، اگر مدیریت ارشد استان تحت فشار جناح های مختلف سیاسی قرار بگیرد به طور حتم بخش قابل توجهی از وقت و انرژی او هدر خواهد رفت. در حالیکه گیلان دیگر تاب و توان از بین رفتن فرصت ها را ندارد و باید با توجه به موقعیت اقتصادی و ظرفیت های سرمایه ای خود به جهشی بزرگ دست یابد.

به همین دلیل هم اینک وحدت رویه و کنار گذاشتن دیدگاه‌های حزبی و پای میدان آمدن همه گروه های سیاسی و همراهی با مدیریت ارشد استان باعث سرعت بخشیدن بر برطرف شدن مشکلات ، معضلات و عقب ماندگی گیلان در بخش های مختلف خواهد شد.

از سوی دیگر استاندار گیلان نیز باید با عدم نگاه جریانی، از ظرفیت و پتانسیل همه چهره های علمی، نخبگان اقتصادی و فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین از ظرفیت بالقوه اساتید دانشگاه ها در پیشبرد اهداف و شکوفایی استان گیلان سود برد.  

فسادستیزی مهمترین هدف استاندار گیلان

با وجود اینکه عباسی مدت کوتاهی است که به عنوان استاندار گیلان برگزیده شد، در همین مدت نیز برای حل مشکلات از داشتن روحیه بسیجی و جهادی سخن گفته و خواهان وحدت رویه در همه بخشها و در عرصه‌های مختلف است.

استاندار گیلان در مراسم معارفه خود اعلام کرد : "رفیق بازی و فساد اداری" در دکترین مدیریت آیت الله رییسی و دولت عدالت محور و مردمی جایی نخواهد داشت و فساد ستیزی را نخستین برنامه محوری خود ذکر کرد.

وی با طرح این سئوال که  چرا در گیلان باید همواره در زمینه فساد رتبه نخست تا پنجم را داشته باشیم افزود: در این راستا، برخورد با باندبازی و فسادستیزی یکی از برنامه های بنده در گیلان خواهد بود و به دستگاه های نظارتی و امنیتی عرض می کنم که خط قرمز مدیران استان مبارزه با فساد اداری است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین نخستین برنامه خود در زمینه توسعه استان را راه اندازی سامانه متمرکز مجوزها و سرمایه گذاری عنوان و اظهار کرد:  به زودی دستور راه اندازی این سامانه به معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل اقتصاد و دارایی استان اعلام می شود.

وی بیان داشت: خدمت گذاری به مردم یعنی اینکه بتوانیم آنچه به ما وظیفه و تکلیف شده انجام دهیم و رضایت عمومی یکی از شاخص ها برای ارزیابی مدیران خواهد بود.

با توجه به صحبت های نماینده عالی دولت در استان گیلان، همگان انتظار اجرایی شدن شعارها و اهداف دولت سیزدهم و استاندار جدید و بومی در این استان را دارند که در این خصوص باید عباسی مورد حمایت همه جریان ها قرار گیرد و استقلال عمل داشته باشد.

وحدت و همراهی رمز توسعه گیلان

استفاده استاندار از نیروهای جوان و معتقد به سیاست های دولت

یکی از فعالان سیاسی در گیلان در خصوص انتخاب استاندار بومی و لزوم حمایت از وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتخاب اسدالله عباسی را به فال نیک می گیریم زیرا وی با گیلان آشنایی کامل دارد و سالها به عنوان نماینده مردم در مجلس سالها از مشکلات آگاه کامل داشته است.

علیرضا سحرخیز افزود: البته استاندار جدید گیلان به عنوان وزیر نیز فعالیت داشته و در بخش اجرایی سابقه خوبی دارد و امید است که با روی کارآمدن یک استاندار بومی، مشکلات و معضلات این استان به زودی برطرف شود، زیرا افراد بومی بیشتر از مشکلات استان خود باخبر هستند و مطالبات مردم را درک می کنند.

وی، دیدگاه واگرایانه را برای پیشرفت گیلان در تمامی بخش ها یک آسیب جدی عنوان و تصریح کرد: طی سالیان گذشته، غفلت های بسیاری را برای توسعه استان گیلان شاهد بودیم و فضای طلایی برخوداری از برخی مسئولان ارشد دولتی را نیز به راحتی از دست دادیم اما هم اینک با انتخاب یک استاندار بومی، انتظار می رود که این استان در مسیر توسعه قرار گیرد.

این فعال سیاسی بیان کرد: اکنون مشکلات فراوانی را در بخش های زیست محیطی ،آب، کشاورزی، صنعت ، گردشگری ، ورزشی و همچنین پروژه های نیمه تمام را در گیلان شاهد هستیم و انتظار می رود که استاندار جدید گیلان رعایت انصاف را در دستور کار خود قرارداده و از نگاه سیاسی پرهیز کند و نگاه توسعه گرایانه ای برای پیشرفت گیلان داشته باشد.

سحرخیز حمایت همه جانبه احزاب را از استاندار جدید خواستار شد و گفت: با وجود اینکه احزاب معدود شناسنامه داری در گیلان داریم، اما همه این احزاب باید از مدیریت ارشد استان حمایت کنند و برای رشد و توسعه گیلان، استاندار بومی را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر استاندار نیز باید استفاده از نخبگان را برای مسیر توسعه خود در  اولویت قرار دهد و از افراد دارای برنامه و همسو و معتقد به سیاست های دولت سیزدهم استفاده کند و از نقدپذیری نیز نهراسد.

به گفته وی، بعضی از افراد در انتظار گرفتن پست و مقام هستند و یا برای افراد خاصی تلاش دارند تا پست و مقام بگیرند که در این راستا، دست به هرکاری می زنند و انتظار این است که استاندار از این افراد دوری جسته و از نیروهای جوان در بدنه اجرایی استفاده کند.

همدلی، وحدت و انسجام رمز موفقیت

یکی دیگر از فعالان سیاسی،اجتماعی استان گیلان نیز در خصوص روی کار آمدن یک استاندار بومی و ضرورت حمایت همه جانبه از او به خبرنگار ایرنا گفت: ابتدا باید از دولت سیزدهم بابت اجابت درخواست و انتظار مردم گیلان مبنی بر انتخاب استاندار بومی و انتصاب دکتر عباسی به سمت استاندار گیلان به عنوان فرزند گیلان، تقدیر کنیم و آن را به فال نیک بگیریم.

حسین مهرثابت افزود: عباسی استاندار جدید گیلان با شاخصه های اخلاق مداری ، کارآمدی و اثربخشی، دارای کارنامه و سوابق درخشان در سطح ملی است و جای بسی امیدواری است که شاهد رونق و رشد همه جانبه استان عزیزمان گیلان باشیم.

این فعال اجتماعی ادامه داد: آنچه  امروز باید بیش از گذشته مورد توجه همه گروه های سیاسی به ویژه جامعه نخبگان و جوانان برومند در گام دوم انقلاب قرار گیرد، همدلی ، انسجام، وحدت و اجماع در همه تصمیمات و اقدامات با پشتوانه عقلانی و دانش پایه به ویژه با مشارکت همه جانبه مردم و مسئولان است.

وی راه پیشرفت گیلان را در وحدت رویه دانست و خاطرنشان کرد: البته با توجه به شناخت از استاندار جدید و سوابق وی پیش بینی می شود که شاهد رشد شاخصه های توسعه در گیلان و پیشرفت همه جانبه استان و رضایت مردم فهیم این استان در آینده نزدیک باشیم.

با توجه به نظرات گروه های مختلف سیاسی، همگان بر این عقیده اند که انتخاب استاندار بومی دارای سوابق اجرایی ، یک نعمت برای گیلان بشمار می رود اما برای توسعه استان گیلان باید همه گروه ها و احزاب سیاسی از استاندار حمایت کنند و برای پیشرفت گیلان متحد و همدل باشند.

همچنین استفاده استاندار از نیروهای جوان ، کارآمد و نخبگان نیز باعث پیشرفت استان خواهد شد که در این راستا، اولین خواسته مردم و همه جناح ها و گروه های سیاسی از استاندار و زیرمجموعه وی،  فسادستیزی، انتقادپذیری و  پرهیز از افراد سودجو می باشد.

گیلانیان امیدوارند با انتخاب فردی آشنا با ظرفیتها و استعدادهای استان و مشکلات و معضلات، با برنامه ریزی صحیح و کارشناسانه ، انتخاب مدیران کارآمد در بخش های مختلف و پی گیری و نظارت بر حسن انجام امور شاهد آینده بهتری برای این استان بهره مند و در عین حال محروم باشیم. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha