۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84527458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تسهیلات مشاغل خانگی گناباد افزایش یافت

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۸:۲۳
کد خبر: 84527458
تسهیلات مشاغل خانگی گناباد افزایش یافت

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: میزان سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی این شهرستان امسال ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که با پیگیریهای انجام شده ۵۶ طرح برای دریافت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت بررسی به مسوولان ذیربط ارسال شد.

حامد قربانی سه شنبه شب در کمیسیون هماهنگی بانکهای گناباد افزود: از این میزان تاکنون ۶ طرح به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت و ۳۰ میلیارد ریال هم تشکیل پرونده شده است.

وی ادامه داد: تحقق جهش تولید و اشتغال و کارآفرینی مطلوب در گناباد نیازمند افزایش تعامل اداره‌ها و بانکهاست و بدون هم افزایی مطلوب آنها این مساله به نحو مطلوب محقق نمی شود.

فرماندار گناباد با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سالهای اخیر به مباحث اقتصادی و حمایت از تولید گفت: تحقق همه جانبه حمایت از سرمایه گذاری و تولید و اشتغال و کارآفرینی مستلزم تعامل و همراهی بیشتر بانکها و ادارات و کاهش بوروکراسی اداری در پرداخت تسهیلات است.

قربانی افزود: این مساله موجب کاهش نارضایتی ها و افزایش رضایتمندی متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال می شود و به دنبال آن بستر رونق اقتصادی و کارآفرینی هموار می شود.

وی از شعب بانکهای گناباد خواست  که در راستای اجرای قوانین و با کاهش سختگیری در اخذ ضامن و به خصوص پرداخت تسهیلات به مردم مناطق محروم و روستایی و تسهیلات تکلیفی مانند اشتغال، ازدواج و مسکن  زمینه رضایت متقاضیان دریافت آنها را فراهم کنند.

فرماندار گناباد با اشاره به این که بانکها باید با حمایت از تولید و کارآفرینی تداعی کننده بانکداری اسلامی در جامعه باشند گفت: هر اندازه  بانکها بیشتر با کاهش کاغذ بازی اداری بستر رونق اقتصادی و اشتغال را هموار کنند علاوه بر کمک به افزایش فرصتهای شغلی و حمایت از تولید گامهای موثری در حمایت از اقشار محروم و آسیب پذیر برداشته اند.

حدود ۳۰ شعبه بانکهای دولتی و خصوصی در شهرستان گناباد فعال است.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و این صنایع برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده اند.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر هم در این شهرستان فعالیت دارند.
شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha