۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84527513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فقدان آشنایی با بازاریابی مشکل بانوان کارآفرین مشاغل خانگی اردبیل

اردبیل- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: بانوان کارآفرین و تولیدکننده این استان که بیشتر در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند با توجه به وضعیت شیوع کرونا و نبود بازار برای عرضه محصولات تولیدی خود با مشکل مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، فریبا محمدلو سه‌شنبه شب در نشست ترویج کسب و کارهای خانگی اظهار کرد: بانوان کارآفرین فعال در بحث مشاغل خانگی که بیشتر در روستاها و حاشیه شهرها ساکن هستند، از بازارهای اینترنتی آگاهی چندانی ندارند و در چنین شرایطی رشد خرید و فروش برخط از جمله علت‌های نبود بازار برای تولیدات آنها است.

وی با اشاره به اینکه این قشر با همکاری دستگاه‌هایی همچون پست می‌توانند محصولات خود را معرفی کنند و به فروش برسانند، افزود: تلاش می‌شود با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مرتبط، مشکل عرضه محصولات تولیدی بانوان کارآفرین استان اردبیل کاهش یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل بیان کرد: طرح الگوی اشتغال نوین و بازاریابی شبکه‌ای اقدامی است که با امضای تفاهم‌نامه با پست اجرا و با تخفیف مناسب برای بانوان کارآفرین، اقدام به معرفی تولیدات آنان در فضای مجازی و فروش آن می‌کند.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای توسعه مشاغل خانگی بانوان در روستاها و شهرها، ایجاد مشاغل خانگی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار را گامی مهم برای جلوگیری از مهاجرت آنها دانست.

بیشتر متقاضیان طرح مشاغل خانگی در استان اردبیل زنان خانه‌دار هستند به طوری که با وجود ظرفیت ۲ هزار نفری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان، بیش از سه هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده بودند.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده از سوی منابع محلی در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد (بیش از ۶۵ هزار نفر) است اما برخی مراجع کشوری، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha