آیین تقدیر از مدال آوران شهرری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام شد

شهرری - ایرنا - در آستانه فرارسیدن ایام ولادت حضرت عبدالعظیم (ع)، از قهرمانان و مدال آوران شهرری در مسابقات جهانی با حضور مسئولان ورزش شهرستان و جمعی از مدیران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این بارگاه ملکوتی قدردانی شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، عباس سلیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در این آیین گفت: در جهان‌بینی ما اقتدار و قهرمانی زمانی مشروعیت پیدا می‌کند که در مسیر رضای خداوند و خدمت به خلق به کار گرفته شود که این دیدگاه مبتنی بر فراز نورانی از دعای کمیل حضرت علی (ع) است. 

وی در آیین قدردانی از قهرمانان و مدال آوران شهرستان ری در رقابتهای جهانی و المپیک افزود: نگاه حکومت ها و دولت ها به موضوع ورزش از وجوه مختلفی ارزیابی می شود؛ بسیاری از نظام های سیاسی جهان به ورزش نگاه سیاسی و تجاری دارند.

وی اظهار داشت: فرهنگ پهلوانی بر قهرمانی ارجحیت دارد البته هر ۲ ارزشمند هستند و خوشا به حال مردم ایران که چنین پهلوانان و قهرمانانی را دارند که سبب غرور و نشاط ملی می شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید از خداوند منان به خاطر این نعمت شکرگذار باشیم از همین رو مسئولان اعم از دولت و مجلس شورای اسلامی توجهی بیش از پیش به مقوله ورزش داشته باشند زیرا حق ورزش و ضرورت پرداختن به مسائلی مانند بودجه ها، اعتبارات، امکانات و بیمه ورزشکاران به شایستگی ادا نشده است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه داد: اگر به موضوع ورزش و توسعه این فرهنگ مبتنی بر گزاره های دینی توجه کافی شود، آنگاه ما شاهد بروز روزافزون آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی نخواهیم بود و بی شک ورزش نه تنها بر سلامت روحی و روانی جامعه مؤثر است که در بقیه شئون جامعه همچون سیاست، فرهنگ و حتی امنیت سهم بسزایی را ایفا می کند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات و سرانه ورزشی شهرستان گفت: به همت ورزشکاران شهرری با وجود کمبودهای این منطقه محروم، در المپیک پنج نماینده، پارالمپیک یک نماینده و جهانی یک نماینده داشتیم که وحید نوری اولین مدال طلای جودو ایران در پارالمپیک و پژمان پشتام نیز مدال برنز مسابقات جهانی کشتی فرنگی را کسب کردند.

حسین یوسف زاده ادامه داد:  مسئولان ارشد شهرستان ری همیشه حامی ورزشکاران بوده و کمک های زیادی در طول خدمت خود به حوزه ورزش ری داشته اند؛ اما با توجه به سرانه پایین ورزش شهرستان و کمبود امکانات تا اجرای استانداردهای ورزشی فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به وجود مشکلات بودجه ای و حمایت کننده های مالی ر ورزش ری خاطر نشان کرد: یکی از عمده مشکلات ما در این در شهرستان، نبود شهرداری مستقل است، زیرا در همه مناطق حتی مناطق اطراف تهران که دارای شهرداری های مستقل هستند، از ورزش در بعد همگانی و قهرمانی حمایت می کنند؛ اما در شهرری مکاتبات ما ابتدا با شهرداری منطقه ۲۰ انجام بعد به شهرداری تهران ارجاع می شود که در طول این روال اداری به جهت زمان بر بودن نتیجه مناسبی حاصل نمی شود.  

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری تاکید کرد: با وجود کمبودها ما هیچ گاه توقف نکرده ایم و از تمام امکانات موجود و تجربه های  پیشکسوتان و بخش خصوصی استفاده کرده ایم و به لطف خدا ورزش ری نسبت به مناطق دیگر موفق تر و پویاتر بوده است که وجود نمایندگان و فرزندان ری در مسابقات جهانی و المپیک گویای این موضوع خواهد بود.

پژمان پشتام دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان، وحید نوری دارنده اولین مدال طلای جودو ایران در پارالمپیک و جواد فروغی دارنده طلای المپیک در رشته تیراندازی دراین نشست مطالبی بیان کردند.

در پایان این جلسه از قهرمانان و مدال آوران حاضر در جلسه با اهدا لوح یادبود و هدایای متبرک آستان مقدس قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha