رهبران ژاپن و آمریکا بر افزایش همکاری های چندمنظوره تاکید کردند

تهران- ایرنا - نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی در گلاسکو تاکید کردند که با افزایش فعالیت های چین در منطقه همکاری های همه جانبه را افزایش داده و اتحاد دوجانبه در قالب همکاری آزاد هند-اقیانوسیه را تقویت کنند.

به گزارش رو چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری « کیودو » ژاپن، « فومیو کیشیدا » نخست وزیر ژاپن و « جو بایدن » رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی ( کاپ ۲۶ ) که در گلاسکو در حال برگزاری است با انجام دیداری بر تقویت اتحاد دوجانبه و همکاری های نزدیک برای مقابله با آنچه که توسعه طلبی چین خواند، تاکید کردند. 

فومیو کیشیدا در بدو ورود به اسکاتلند برای شرکت در اجلاس تغییرات اقلیمی، گفت و گوی کوتاهی با جو بایدن داشت.

براساس اطلاعات وزارت امور خارجه ژاپن، دو طرف بر ادامه همکاری مشترک در زمینه مسائل و مشکلات تغییرات آب و هوایی به اندازه مسائل منطقه ای که به روشنی در باره چالش های پیش رو با چین و تهدیدهای برنامه های اتمی و موشکی با کره شمالی می باشد، توافق کردند. 

نخست وزیر ژاپن در گفت و گو با خبرنگاران گفت: "قرار است در زودترین زمان ممکن یعنی اواخر سال جاری میلادی دوباره با رئیس جمهوری آمریکا ملاقات داشته باشم تا گفت و گوهای کامل تری درباره همه مسائل داشته باشیم."

فومیو کیشیدا پیش از این ماه گذشته و پس از انتخابات پارلمان به عنوان نخست وزیر کشور با جو بایدن تلفنی گفت و گو کرده بود اما این نخستین بار بود که دو طرف به شکل حضوری با هم دیدار داشتند. 

منطقه هند- اقیانوسیه شامل اقیانوس هند و اقیانوس آرام غربی و مرکزی می باشد و دریای چین جنوبی را نیز در بر دارد.

بیست و ششمین کنفرانس دولت های عضو (COP۲۶) کنوانسیون سازمان ملل متحد پیرامون تغییرات اقلیمی (UNFCCC) مصوب ۱۹۹۲ که به دلیل شیوع کرونا و به درخواست انگلیس و ایتالیا یک سال به تعویق افتاده بود، از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر سال جاری (۹ تا ۲۱ آبان) در شهر گلاسکو (اسکاتلند) در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha