اختلاف‌افکنی مهمترین راهبرد استکبار برای گسست امت اسلامی است

سنندج - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: امروز استکبار با بر تن کردن لباس مسلمانی، سعی در اختلاف افکنی و گسست امت اسلامی دارد، لذا باید همه مراقب باشیم و فریب حیله‌های دشمن را نخوریم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پوردهبی روز چهارشنبه در نشست ائمه جمعه کردستان با موضوع " شاخصه‌های استکبارستیزی در اندیشه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب" اظهار داشت: اهتمام به امور مسلمانان مهمترین مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و غفلت از آن خارج شدن از دایره مسلمانی نه به معنای کفر که بی تفاوتی به شان مسلمانان است.

وی با تاکید بر اینکه این اهتمام و همت را نباید منحصر به مسائل معیشتی و اقتصادی کرد، افزود: بسیاری سعی دارند با برجسته کردن این مساله، توجه به مسائل تفرقه‌افکنانه را به حاشیه ببرند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با انتقاد از بی تفاوتی نسبت به مساله انفجارهای اخیر در مساجد کشورهای اسلامی، اضافه کرد: چرا از صدور بیانیه و محکوم کردن این جنایلت غفلت می‌شود؟ 

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه اگرچه علم و تقوا اساس کار است، تاکید کرد: هر شخص متدین، تحصیلکرده و روحانی باید به اطراف خود هم توجه کند و به وقایع روز بی تفاوت نباشد چرا که این بی تفاوتی خواسته اصلی دشمن است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته عملیاتهای تروریستی و انفجارها به ویژه در مساجد رخ داد و نشان داد که استکبار با لباس مسلمانی وارد عمل شده است اما دریغ از یک بیانیه و اعلام موضع در این باره که تنها یک مساله سیاسی نبود بلکه فاجعه‌ای انسانی بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه مستکبر فقط آمریکا نیست، بلکه او معلم استکبارها است، ادامه داد: افرادی که پیشرفت استکبار را ببینند ولی توانمندیهای داخلی را نادیده بگیرند، دلبسته ظواهر شده‌اند. 

حجت الاسلام پورذهبی امید، وحدت و آرامش را سه شعاری برشمرد که باید روی آن کار شود و تاکید کرد: دولت‌ تازه‌نفس در قبال این شعارها مسوولیت سنگینی دارد.

وی با اشاره به مواصع برخی افراد در بزرگ شمردن استکبار گفت: در حال حاضر حفظ وحدت، عزت و اقتدار از مهمترین امور مسلمانان است که باید به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان از ائمه جمعه استان خواست تا در شرایط حاضر که امکان برپایی راهپیمایی فراهم نیست، خطبه‌های نماز جمعه این هفته را  به روز ملی استکبار اختصاص داده و اهداف و مواضع دشمن و استکبار را از گذشته تا به امروز تبیین کنند تا خون شهدایی مانند ماموستا ملاحیدر فهیم بر زمین نماند .

حجت السلام پورذهبی یادآور شد: اولین چیز در کارها باید اخلاص باشد که علما و روحانیون کردستان از آن بهره‌مند هستند و همه افراد باید به دور از تکبر و غرور و تنها برای رضای خدا، این ویژگی را در خود تقویت کنند.

دستیابی به اهداف متعالی نظام در گرو خودباوری است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: برای دستیابی به اهداف متعالی نظام در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی، باید خودباور بود و به ظرفیت‌های داخلی اتکا کرد.

حجت‌الاسلام سعید عسگری روز چهارشنبه در نشست ائمه جمعه کردستان با موضوع شاخصه‌های استکبارستیزی در اندیشه امام خمینی( ره) و مقام معظم رهبری اظهار داشت: تنها با اعتماد و اتکا به توانمندی‌های داخلی می‌توان به اهداف مورد نظر در بخش‌های مختلف دست یافت و از دشمنان به ویژه استکبار بی نیاز بود.

وی بر ضروت مقابله با استکبار جهانی با استفاده از کار کارشناسی شده تاکید کرد و افزود: تبیین سیاستهای مقابله با استکبار جهانی با سخنان کلیشه‌ای و بدون مطالعه و کار کارشناسی شده، امکان پذیر نیست.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یکی از شاخصه های راهبردی برای مبارزه با استکبار جهانی را اتخاذ راهبرد تهاجمی در مقابله با آمریکا در همه ابعاد دانست و اضافه کرد: در بعد سیاسی هم امام و رهبر معظم انقلاب پیشتاز بوده و هستند و باید همه در این راستا حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام عسگری یادآور شد: بی تفاوتی به دشمن یا عملکرد تدافعی در برابر او مایه شکست می شود، به همین خاطر اتخاذ راهبرد تهاجمی اضمحلال و عقب نشینی دشمن را در پی دارد.

وی تاکید کرد: در بعد سیاسی همچنین اگر ندای وحدت همه مسلمانان نبود، امروز شاهد عظمت اسلام و دستاوردهای بزرگ برای امت اسلامی نبودیم.

 مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: در بعد اقتصادی هم سیاست اقتصاد مقاومتی که سالهاست در بیانات رهبر معظم انقلاب و شعارهای سال گنجانده شده اهمیت این بخش را می رساند و باید راهبرد در این عرصه تهاجمی باشد و تکیه به دستاورد دیگر کشورها نداشته باشیم.

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه در بعد نطامی هم در قرآن کریم به صراحت به مساله افزایش توانمندی تاکید شده است، افزود: ائمه جمعه تلاش کنند خطبه ها پسندیده، شیوا و رسا باشد چرا که با خشونت نمی شود شعار مبارزه با استکبار داشت.

دشمن در شناخت ملت ایران همیشه اشتباه می کند

امام جمعه سنندج هم در این نشست اظهار داشت: دشمن در شناخت ملت ایران همواره با اشتباه محاسباتی مواجه بوده است، چرا که مردم هیچ وقت کشور خود را به دست نامحرم نمی سپارند و باید قدردان وحدتی بود که سنگری مستحکم در برابر دشمن است.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه زمان‌شناسی مهمترین مشخصه مسلمانان، مردم و مسوولان است، ادامه داد: مسوولان کشورمان باید تمام تلاش خود را برای توسعه کشور و افزایش قدرت در برابر دشمن بکار گیرند.

وی رفع محرومیت و بیکاری را مستلزم کار جهادی و دلسوزانه دولت و مسوولان دانست و افزود: مردم نیز باید در این راستا همکاری لازم را با دولت داشته باشند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امام راحل، پیام شجاعت، کرامت، عزت و استقامت و امنیت در سایه انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی به جهان مخابره کرد و امروز نیز این نهضت ادامه دارد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه خداوند احکام خیر و صلاح و سعادت را به متفکران واقعی سپرده است، گفت: علما با حکمت و درایت و عقلانیت در سنگر عبودیت، راهنمای مردم به ویژه قشر جوان باشند.

هر سال در روز ۱۳ آبان به مناسبت تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار دانش ‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا راهپیمایی ضد استکباری در سراسر کشور برگزار می شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha