۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84528002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش خوابگاه‌های متاهلی از سیاست‌های وزارت علوم است

رشت - ایرنا - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: یکی از سیاست‌ها در چارچوب وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری افزایش تعداد خوابگاه های متاهلی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر هاشم داداش‌پور روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح مقاوم سازی خوابگاه دخترانه دانشجویی دانشگاه گیلان در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون تعداد خوابگاه‌های متاهلی در کشور محدود است ضمن اینکه سیاست وزارت علوم بر افزایش تحصلات تکمیلی است اما متناسب با این سیاست ها نتوانستیم افزایش خوابگاه های متاهلی را داشته باشیم.

وی افزایش میانگین سنی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را یک واقعیت توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه ها خودشان را با این شرایط تطبیق نداده اند و اکنون در تلاشیم تا این محدودیت‌ها را جبران کنیم.

معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: از خیرین و مجموعه های علاقمند دعوت می‌شود تا در نهضت خوابگاه متاهلی که آغاز شده است و تا چهار سال آینده ادامه خواهد یافت کمک کنند.

داداش‌پور در ادامه با بیان اینکه افزایش و ارتقاء خوابگاه های دانشجویی مورد توجه و از برنامه ها است، گفت: با توجه به درجه بندی خوابگاه ها در تلاش هستیم تا خوابگاه ها را به سمت کیفیت بهتر پیش ببریم و ایمنی آنها را به حد مطلوب برسانیم.

وی با اشاره به از سرگیری فعالیت دانشگاه ها براساس مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار داشت: بر این اساس از ۱۵ مهر تحصیلات تکمیلی حضوری شده است و از ۱۵ آبان نیز مقطع کارشناسی حضوری می شود.

طرح مقاون مسازی بلوک شماره ٢ خوابگاه دانشجویی دانشگاه گیلان امروز چهارشنبه با حضور دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان کشور در رشت افتتاح شد.

این خوابگاه دانشجویی مقاوم سازی شده در پنج طبقه و با مساحت ٢ هزار و ٧٠٠ مترمربع با ظرفیت ۳۰۲ دانشجو افتتاح شده است. برای مقاوم سازی و آماده سازی تجهیزات این خوابگاه دانشجویی بیش از ١١ میلیارد تومان هزینه شده  است.

دانشگاه گیلان دارای هفت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت چهار هزار و ١٠٨ دانشجو است.

براساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۸ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha