تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، ایران را در مقابل استکبار قدرتمندتر می‌کند

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: ایران با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود تاکنون توانسته در مقابل استکبار جهانی بایستد و بی شک با تقویت این مهم در این راستا قدرتمندتر هم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، یعقوب احمدی روز چهارشنبه در وبینار استکبارستیزی که به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آبان  برگزار شد، اظهار داشت: طی چند قرن اخیر به دلیل تحولات پیش آمده در غرب و توسعه و پیشرفت آنها، روابط دوگانه و به عبارتی دوقطبی بین شرق و غرب شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: غربی‌ها با نگاه خودبرتربینی و خودمحوری خود به دنبال تسلط بر شرق بودند و در همین راستا طی دوره‌های مختلفی هم کشورهای زیادی را مستعمره خود کردند.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه مهمترین وجه برجسته شرق دین مبین اسلام است، افزود: در طول تاریخ بارها کشورهای اسلامی موجود در شرق مورد تحقیر و استثمار غرب قرار گرفتند.

احمدی یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایران  را رهایی از تسلط غرب بر کشور و شرایط ناگوار حاکم بر مملکت ذکر کرد و یادآور شد: روحیه استعمار و استکبارستیزی ملت ایران در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ بخوبی به جهانیان نشان داده شد.

وی اظهار داشت: داشتن روحیه استکبار و استعمارستیزی را به معنای انکار و رد همه وجوه کشورهای غربی دانستن تفکری اشتباه است لذا این مهم تنها به رویه‌های منفی این کشورها بازمی‌گردد.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان تاکید کرد: بهترین راه برای افزایش قدرت و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی تکیه بر ویژگی‌های برجسته فرهنگی، جغرافیایی،اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که خوشبختانه ایران اسلامی در این زمینه کشوری غنی و دارای ظرفیت های فراوان است.

دکتر علی محمدپناه از اساتید دانشگاه‌های کردستان و  سخنران ویژه این وبینار هم اظهار داشت:  در تقویم هر ملت و سرزمینی مناسبت های ملی و مذهبی ارزشمندی وجود دارد که برای آحاد مردم قابل احترام است و هر سال در مراسم‌هایی آنرا گرامی‌ می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه مبارزات ملت ایران علیه نظام ستم شاهی هم تحولات بزرگی را به دنبال داشت، افزود: ۱۳ آبان سال‌های ۴۳،۵۷ و ۵۸ سالروز رخدادهای مهمی در تاریخ ایران معاصر شامل تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، تجمع دانش آموزان مقابل دانشگاه تهران و شهادت تعدادی از آنها توسط رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: بهترین راه مبارزه با استکبار در شرایط امروز  خدمت بی منت، صادقانه و  خالصانه به مردم با مدیریت جهادی و تفکر انقلابی  است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha