۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84528611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در گیلان: ورزش کشور پس از انقلاب اسلامی شکوفا شد

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: ورزش کشور پس از انقلاب اسلامی شکوفا شد و رنگ خوبی به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه در یادواره شهدای ورزشکار استان گیلان در رشت اظهار کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، ورزش جایگاه ویژه ای یافت و خصایص پهلوانی و اخلاقی در آن بیشتر شد.

وی افزود: البته قبل از ورود اسلام ایران دارای تاریخ و تمدن قوی بود و نام آوران ایران زبانزد نویسندگان و مورخان سایر کشورها بودند اما پس از ورود اسلام به ایران ، این نام آوران بیشتر شدند و دارای خصلت هایی همچون مروت، ازخودگذشتکی و مردانگی شدند.

امام جمعه رشت ادامه داد: پهلوانان ما نیز پس از ورود اسلام تلاش کردند تا رزم و لباس جدیدی را برتن کنند و عرصه جدیدی در بخش پهلوانی و ورزش ایجاد شد که این امر باعث شد تا ورزش ایران رشد و تعالی بسیار خوبی در بخش های مختلفی همچون اخلاق مداری داشته باشد.

نمانده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: هم اینک نیز قهرمانان ملی ما خودباور و خداباور بوده و هستند و یکی از جلوه ها و ویژگی های مهم قهرمانان ما، عزت مداری است و ورزشکاران و قهرمانان ما از گذشته تاکنون درخشیدند و امروز نیز این درخشش ادامه دارد.

آیت الله فلاحتی به گسترش ورزش همگانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ورزش باید برای همه طبقات جامعه در دسترس باشد چون نظام سلامت جامعه منوط به ورزش است و به طور حتم با ورزش کردن می توان از خیلی از بیماری ها و ناهنجاری های جامعه پیشگیری کرد.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: این در حالی است که پیشگیری بهتر و باصرفه تر از درمان است که در این راستا وزارت ورزش باید تلاش کند تا ورزش، همگانی شود چون یکی از مهمترین عوامل سلامتی درجامعه، پرداختن به ورزش است.

شهدا جانفشانی کردند تا ما در امنیت بمانیم

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در مراسم یادواره شهدای ورزشکار اظهار کرد: شهدای گرانقدر جان خود را نثار کردند و شهید شدند تا ما در امنیت بمانیم و در آرامش زندگی کنیم و ما نیز هم اینک به دلیل همین جانفشانی ها در خدمت مردم هستیم.

مریم بخشی افزود: در راستای فعالیت های ورزشی نیز، عزیزانی داشتیم که افتخار ما بودند اما آنان دفاع از میهن را برگزیدند و با شهادت خود، جاودانه شدند و ما نیز باید از اخلاق و جانفشانی های این شهدای گرانقدار الگوبرداری کنیم.

وی ادامه داد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، جامعه ورزش در دوران دفاع مقدس، شهدای گرانقدری را نثار میهن کرد و هم اینک نیز ورزشکاران ما با تمام توان خود تمرین و مبارزه می کنند تا در عرصه های مختلف بین المللی درخشیده تا نام ایران در جهان بدرخشد.

یادواره شهدای ورزشکار استان گیلان عصر امروز با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، اسدالله عباسی استاندار این استان ، علی فتح اللهی فرماندار رشت، مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و تعدادی از روسای هیات های ورزشی در زورخانه امام علی (ع) رشت برگزار شد.

در استان گیلان حدود ۳۶۰ ورزشکار شهید شناسایی شده که می توان به شهدای گرانقدری همچون حسن عضدی، حسین املاکی، میثم محمدبیگلو، شاپور صلاح کار، علیرضا نامدار، محمود قلی پور، مهدی نهی قناد، عبدالکریم اتقیا، ناصر نیک نام، محمدعلی اصغری ، رضا خوش سیرت، حامد کوچک زاده ، سعید مسافر ، محمدحسین عطری ، حجت اله غلامی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha