۱۲ آبان‌ماه به‌نام روز کاروان پیاده لردگان و خانمیرزا نام‌گذاری شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ آبان‌ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌نام روز کاروان پیاده لردگان و خانمیرزا نام‌گذاری شود.

حسین بامیری شامگاه چهارشنبه در یادواره سرداران، فرماندهان و ۲۸۶ شهید شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا تاکید کرد: کاروان پیاده لردگان و خانمیرزا در سال ۱۳۶۵ در قالب سه گروهان و یک گردان عازم خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل شد.
وی افزود: مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا آمادگی دارند تا ۱۲ آبان‌ماه سال آینده برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی با پای پیاده به تهران اعزام شوند.
بامیری تصریح کرد: رجزخوانی رزمندگان ایران، چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در دوران دفاع مقدس لرزه بر اندام صدام، رژیم بعث و استکبار انداخت.
وی با اشاره به تقدیم ۲۸۶ شهید از شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا یادآور شد: از این تعداد ۲۰۹ شهید مختص شهرستان لردگان و ۷۷ شهید مربوط به شهرستان خانمیرزا است.
رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بصیرت و معرفت شهیدان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهیدان برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران لبیک گفتند و با رشادت‌های خود افتخارآفرینی کردند.
وی گفت: چهار هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا وجود دارد.
به گزارش ایرنا، معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای سفری ۲ روزه وارد چهارمحال و بختیاری شد.
ادای احترام به مقام والای شهدا  لردگان، حضور در هشتمین یادواره شهدای سرداران، فرماندهان و ۲۸۶ شهید شهرستان‌های لردگان و دیدار با ۲ خانواده شهید و جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس از برنامه‌های روز نخست سفر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.
حضور در گزار شهدای شهرکرد و ادای احترام به مقام والای شهیدان چهارمحال و بختیاری، افتتاح آسایشگاه جانبازان، حضور در همایش ایثارگران، شرکت در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حضور در شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از برنامه‌های روز دوم سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به بام ایران است.
چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افزون‌بر ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان و نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.
لردگان در ۱۷۰ و خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha