دانشگاه آزاد و کتابخانه‌های کرمانشاه فرهنگ کتابخوانی را ترویج می‌کنند

کرمانشاه- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی کتابخوانی بین دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه روز پنجشنبه امضا شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این تفاهم نامه به امضای «فرهاد گل محمدی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و «معصومه حسنی خونسار» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، با هدف استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی به منظور برطرف کردن نیازهای متقابل، ارتقا سطح آگاهی، دانایی و فرهنگ مطالعه و مشارکت در اجرای طرح‌های مورد توافق به امضا رسید.

«حسنی‌خونسار» در این نشست گفت: تعداد ۸۷ باب کتابخانه عمومی در استان کرمانشاه موجود است و سه باب کتابخانه عمومی نیز تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین ادارات و سازمان‌ها لازمه ایجاد بهره وری بالا است و از موازی کاری ها و فعالیت های غیرهدفمند جلوگیری می کند و تفاهم نامه زمینه توسعه و ترویج فعالیت ها را به صورت متمرکز و توانمند افزایش می دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی اکنون از حالت سنتی و فقط امانت کتاب خارج شده و به یک پایگاه اجتماعی فرهنگی تبدیل شده اند و برنامه های فرهنگی، ترویجی آن برای تمامی رده های سنی جامعه برگزار می شود.

وی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از این فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ترویجی کتابخوانی است که این جشنواره در یازدهمین دوره خود از طریق سامانه samakpl.ir پذیرای مخاطبین است و تا پایان آذرماه سال‌جاری ادامه دارد.

حسنی‌خوانسار گفت: تعداد ۱۰ باب از کتابخانه های عمومی ما به پایگاه های مقالات مگاپیپر دسترسی دارند که دانشجویان و محققان و اعضای کتابخانه ها می توانند از طریق این کتابخانه ها از ۲۵ میلیون پایگاه مقاله بین المللی استفاده کنند.

دانشگاه آزاد و کتابخانه‌های کرمانشاه فرهنگ کتابخوانی را ترویج می‌کنند

کتابخانه دانشگاه کرمانشاه 153هزار نسخه کتاب دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این نشست گفت: تعداد ۱۵۳ هزار نسخه کتاب در کتابخانه عمومی دانشگاه آزاد داریم که این منابع از مردم است و باید برای مردم و در اختیار عموم قرار بگیرد.

«فرهاد گل‌محمدی» در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه، افزود: همه ما وظیفه داریم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در بین افراد جامعه تلاش کنیم لذا دانشگاه آزاد در بحث زیرساختی و نرم افزاری آموزشی با تمام توان برای فرهنگ سازی مطالعه عمومی گام بر می دارد و آمادگی همکاری های لازم را دارد.

وی همچنین بیان کرد: در تمام شهرستان های استان واحد آموزشی داریم و ۵۰۰ رشته فعال دانشگاهی در دانشگاه آزاد در حال آموزش است.

رییس دانشگاه آزاد کرمانشاه افزود: چهار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد استان جزو سهمیه قبولی ۲ درصد پذیرش اساتید برتر دانشگاه های جهان هستند.

گل محمدی بیان کرد: تعداد ۱۶ هزار نفر از جمعیت استان دانشجوی دانشگاه آزاد هستند که از این تعداد ۲ هزار نفر از کشور عراق هستند و ما باید خدمت فرهنگی مطالعه کردن را برای این دانشجویان هم فراهم کنیم.

وی در خصوص انعقاد تفاهم نامه و همکاری های بین سازمانی خاطرنشان کرد: تمام ادارات و سازمان ها و مراکز آموزش باید در کنار هم و با مشارکت بیشتر برای توسعه و ترویج کتابخوانی فعالیت کنند.

به گزارش ایرنا، مدت اجرای این تفاهم نامه سه سال است و طرفین متناسب با ظرفیت و توانمندی ها در امور آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و مطالعاتی در جهت تحقق اهداف و تعهدات مندرج با یکدیگر همکاری و مشارکت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha