موضوع کم‌آبی در چهارمحال و بختیاری به یک معضل تبدیل شده است

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر موضوع کم‌آبی از معضلات چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود، گفت: با وجود آنکه دیگر نمی‌توان این خطه را استانی پر آب نامید، اما به معضل پیش‌آمده و خشک شدن منابع آبی توجه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در شهرکرد افزود: روند کاهش نزولات و خشک شدن چشمه‌ها و منابع آبی در چهارمحال و بختیاری مشکلات بسیاری را به وجود آورده است ولی متاسفانه برخی نگاه‌ها توجه‌ای به این موضوع ندارند.

وی با تاکید بر بحث عدالت در موضوع آب استان، تصریح کرد: مردم این استان به طور مرتب برای حل مشکلات آب به مسوولان مراجعه می‌کند و این یک مطالبه جدی است.

نکونام به سفر آیت‌الله رئیسی به استان در زمان ریاست وی بر قوه قضاییه نیز اشاره کرد و یادآور شد: در آن سفر نیز عمده موضوعات مطرح شده از سوی مردم به رفع مشکلات آب باز می‌گشت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر حل مساله طرح انتقال آب بن به بروجن تاکید کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در شرایط کنونی کشور به اقتدار همه جانبه نیاز دارد  که کشاورزی یکی از شاخصه‌های اصلی در این اقتدار محسوب می‌شود و اگر این حوزه ساماندهی شود بخش مهمی از مشکلات نیز رفع خواهد شد.

نکونام از نبود تعادل در تولید و نیاز و مشکلات بخش صادرات به عنوان برخی نابسامانی‌های موجود در عرصه کشاورزی کشور یاد کرد و اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری از استان‌های مستعد در زمینه کشاورزی است که توانسته است در تولید برخی محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و آبزیان در صدر کشور قرار گیرد.

وی رتبه نخست استان در تولید بادام، ظرفیت بالای پرورش گیاهان دارویی و وجود زیرساخت‌های کشت گلخانه‌ای را از جمله توانایی‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی دانست و گفت: لازم است این توانمندی‌ها مورد توجه قرار گیرد زیرا در اشتغال و معیشت مردم تاثیر بسزایی دارد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به بحث صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی نیز اشاره و تصریح کرد: به دلیل نبود امکانات و زیرساخت‌های مربوط به گازرسانی در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، مردم برای تامین نیازهای خود به جنگل‌ها روی آورده‌اند که این مورد موجب مشکلاتی شده است.

وی یادآور شد: راه حل اصلی برای حفظ جنگل، گازرسانی به روستاهای حاشیه مناطق جنگلی است که با نرخ سرانه تعیین شده اجرای طرح‌های گازرسانی امکان‌پذیر نیست و لازم است برای اختصاص سهم سرانه برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام شود.

به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط‌زیست در سفری ۲ روزه (۱۳ و ۱۴ آبان) به چهارمحال و بختیاری از نزدیک در جریان روند اجرای طرح‌های مربوطه، ظرفیت‌ها و موانع و مشکلات قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha