شهردار تهران: شعارهای انقلاب اسلامی را باید در عمل اجرا کنیم

تهران_ ایرنا_ شهردار تهران گفت: نیاز امروز جامعه، حرکت در مسیر تحقق شعار انقلاب اسلامی است و باید بتوانیم شعارها را در مقام عمل محقق کنیم. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، علیرضا زاکانی در نشست هم اندیشی با نخبگان منطقه ۱۴ تهران افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه دولت سازی و اجتماع سازی را بر عهده داریم و این بدون حرکت بر محور مردمی که بخشی از آنها نخبگان هستند امکان پذیر نیست.

به گفته وی، شعارهای زیبایی در زمینه های استقلال، آزادی، عدالت خواهی، محرومیت و فقر زدایی وجود دارد که باید این شعارها را عملیاتی و پیاده سازی کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه برای خدمت به مردم و رسیدن به فهم دقیق باید شفافیتی برای تهران در نظر بگیریم اظهارداشت: باید بتوانیم بر اساس محور خدمت هم افزایی حاکمیتی برای تغییر در شهر تهران را برای مسئولین ایجاد کنیم.  

تهران از منظر رهبر انقلاب یک کشور است

زاکانی ادامه داد: شهر تهران به تعبیر رهبر انقلاب یک کشور است و وقتی صحبت از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت شب و ۱۴ میلیون جمعیت روز تهران می شود نیازمندی به تغییر و تحول ایجاد می شود، مردم قابلیت و قدرت تحول در شهر را دارند و باید در این مسیر قرار بگیرند و بتوانیم با استفاده از تمام ابزارها و به فضل الهی شهری خلاق داشته باشیم.

زاکانی اظهار داشت: شهرداری تهران به عنوان یک نهاد خدمتگزار و خدماتی تمام مسئولیت های مرتبط با خود را می پذیرد و  اگر بتوانیم به سمت مدیریت واحد شهری حرکت کنیم بسیاری از مشکلات شهر و کشور حل می شود زیرا رابطه مستقیمی بین تهران و دیگر شهرها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تحول همزمان در روح و کالبد شهر با تحقق مردم سالاری امکان پذیر است و برای این مقصود دو مسیر، که یکی بستر فکری و بخش دیگر بهره مندی از نخبگان و فعالان محلی است وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که اداره محلات از طریق نخبگان انجام شود، گفت: در طول سال باید شهری  زنده و فعال داشته باشیم و بدانیم شهرداری به تنهایی نمی تواند در این مسیر حرکت کند، عظمت و بزرگی افرادی که در منطقه ۱۴ زندگی می کنند را بدانیم و از ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد: منطقه ۱۴ دارالمومنین است و به اقتضا ظرفیت بالا و امکانات موجود در منطقه ، بتوانیم در کنار شهردار منطقه گام موثری در مسیر خدمت برداریم.

همچنین شهردار تهران پس از پایان نشست هم اندیشی خود با نخبگان منطقه ۱۴ به خبرنگاران گفت: موضوع نخبگان در هر مجموعه ای به عنوان پیشران فکری و خلاقیتی یک نیاز اساسی و جدی است.

وی افزود: در سه سطح فعالیت نخبگان را ساماندهی و دنبال می کنیم، نخست اینکه درباره نخبگان ملی که بالاترین تعداد آن در تهران وجود دارد باید بتوانیم در مرکز مطالعات شهرداری تهران آنها را سامان دهیم تا از این ظرفیت  حاکمیت و شهرداری به خوبی استفاده کند.

شهردار تهران ادامه داد: در مرحله دوم فعالیت نخبگان در تهران به عنوان پیشانی فکری در مجموعه شهرداری و اجزای آن باید استفاده شود و بر همین اساس دبیرخانه ای در شهرداری را اندازی شده  تا در همه سطوح شهرداری چارچوبی تنظیم شودتا از  هیات های اندیشه ورزی در تمام منطق شهرداری بهره مند شویم.

زاکانی تاکید کرد: سطح سه ناظر به محلات است و در موضوع برای افزایش مشارکت مردم توجه ما به این است که نخبگان  را در هر محله ای گرد هم آوریم تا برای ما ایده پردازی و تصمیم سازی کنندو برای محله خودشان تصمیم بگیرند و فعالان محلات نیز بتوانند با  پارامترهای زیست پذیری شهر و شور و نشاط و تلاش در مدار نخبگان برای رسیدن به محله مطلوب پیگیری کنند تا شهرداری بیشتر در خدمت مردم باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha